Glastankar.

Nu sitter jag här på jobbet och är i slutet av lunchen.
I dag är en sån där jobbig dag då jag är paranoid as fuck och jag misstolkar allt, jag är mycket väl medveten om det också vilket gör det ännu jobbigare.
 
Dagen började rätt bra idag med att jag vaknade 05:11 och va jätte pigg, gick upp utan svårigheter och gjorde det som skulle göras.
Hade till och med tid över att ta det lite lugnt sisådär på morgonkvisten. Hur skönt som helst verkligen!
Jag somnade sent också så nu märks det verkligen att någonting inte står rätt till också.
Samtidigt försöker jag att inbilla mig om att det inte är några fel, det är ju så mycket enklare att vara normal.
Så hur fan ska detta gå då?
Hur ska jag fixa att hålla ihop på jobbet framför folk?
Det är inte så jävla lätt att bara bita sig i läppen och "låtsas" att vara som alla andra.
När jag jobbade för detta företaget sist så va mamma min närmsta chef plus att jag satt för det mesta inte inne på kontoret utan va ute på en av foto-stationerna.
Inte fan mötte man så mycket folk där ute förutom dom få människorna som också jobbade som fotografer.
Det va ju olika till en början och sedan på slutet va det 2 killar som va väldigt enkla att ha å göra med.
Jag behövde ju inte bry mig överdrivet mycket om hur konstig jag va eller inte där för vi va rätt underliga alla tre fast på olika sätt.
Det va inga konstigheter helt enkelt.
Här är det städat och inga konstigheter..
Inte lätt när hela huvudet vill få ett spel och jag nästan har kramper i kroppen för att jag vill hoppa omkring som en jävla idiot och skrika rätt ut.
Istället blir det så att jag sitter här och asgarvar åt allt och folk som går förbi måste ändå tro att jag är tokig.
Inte tänker jag sjukskriva mig heller så länge jag vet att jag klarar av uppgifterna jag får. Så länge jag kan hålla mig ifrån människorna så mycket som möjligt idag.
Lite mänsklig kontakt är ju klart att jag måste ha men inte för mycket.
 
Usch, jag ser verkligen inte fram emot att komma hem idag.
Trist och ensamt.
Jag ska köpa med mig en stor påse med weinerbröd som jag tänker sitta och tröstäta ikväll. Har världens crawings och är så jävla sötsugen så det finns inte nu.
Har nästan ätit upp en hel jävla påse med tuggummi för att få något sött, druckit för mycket kaffe och till och jag hade till och med med mig godis hit.
Ätit ca 8 klubbor, plus att jag köpte en choklad croissant på vägen hit som jag sparade tills nyss.
Jävla cp-sug!
 
Men skit samma, nu snackar jag bara strunt och det har jag inte riktigt tid för.
Nicke har varit hos mig i helgen och det va jävligt underlättande.
Jag har ju dock varit uppåt hela tiden så det har inte blivit så jobbigt som jag trodde det skulle vara.
Torsdagen va ju värst och då satt jag ju uppe på graven en bra stund också.
Det va ljust när jag kom och svart när jag åkte.
 
Men jag måste packa nu, kanske skriver en lite mer sammahängande blogg senare om jag kan samla tankarna.
 
Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0