Sinnesjuka lirare.


Idag är det den 23:e Februari och min lillebror fyller 10 år!
Lite häftigt att vi såg att den nya lilla prinsessan kom imorse också så det kommer han nog inte glömma i första taget. Att mini-prinsessan fyller år på samma dag och att varje gång hon fyller jämnt så gör Limpan det också.
Men fy tusan va svårt det är att hitta saker till den ungen, han önskar sig mycket men om man bor i Alingsås är det svårt att få tag på dom saker som han vill ha.. Därför ska jag köpa hans present på måndag när jag är i Borås så att han får det han vill ha. :)

Min äldsta faster hade kalas idag för min kusin som fyllde 17 år i Måndags och så för den absolut underbaraste lille brodern som finns, alltså min.
Jag hade ju lagat mat idag till mig och mamma, Chili con Carne och jag hittade receptet på ICAs hemsida. Dom har ju någon billiga veckan grej och där fick jag syn på receptet igår.
Den blev faktiskt riktigt bra, det enda som hade behövts lite mer av va saltet men annars va det bra. Jag tog lite extra Sambal oelek annars ändrade jag inte på receptet.
Men i alla fall så va jag egentligen propp-mätt, men eftersom inte jag är oartig (längre) så tog jag en macka och lite tårta.
Min andra och yngsta faster va där också med hennes sambo och A har jag inte träffat sedan i somras så det va lite roligt faktiskt.

Men i största helhet så va jag jävligt irriterad under kalaset och har egentligen varit det sedan tidigt i morse då jag fick reda på saker som folk säger och gör helt utan anledning utan bara av egoistiska själ.
Hur fan har människor mage att bete sig hur som helst?
Mycket snack och inget är sanning, ibland kan det ligga något litet korn av sanning i det hela men annars är det en fruktansvärd soppa av olika "sanningar/lögner".
Jag kan inte göra annat än att tro att det finns någon sorts personlighetsstörning som ligger och pyr under ytan.
Eftersom jag själv har det så känner jag igen en del av beteendet ifrån då jag själv va icke medicinerad, man fungerar inte helt normalt utan är oftast en svår person att ha med och göra på alla sätt & vis.
Och jag säger ABSOLUT INTE att alla med en personlighetsstörning är på sådant här sätt så oskyldigt folk inte känner sig påhoppade på något vis.
Personen/erna jag pratar om är på detta viset och jag känner det ifrån tårna, att det inte står helt rätt till.
Lömska, opålitliga och utstuderat elaka person/er och man ser dom inte riktigt då dom kamouflerar sig väldigt bra.
Oftast ska allt vara så jävla präktigt och duktigt utåt men skrapar man lite på ytan så ser man hur det fula och dåliga tränger sig fram mer och mer.
Försvaret faller snabbt isär och dom attackerar så fort man märker att någonting inte stämmer.
Dem är som rovdjur på många sätt och har dom "valpar"(=lögner) så försvarar dom sina lögner in i det sista.
Nästan alla personer har någon i sin närhet på ett eller annat sätt.
Det kan vara familj, släkt eller vänner. En arbetskamrat, skolkamrat eller bara någon man träffar på gymmet.
Antagligen kommer dessa personer aldrig ha någon riktig sans och balans så antingen får man ta avstånd eller leva med det.
Jag undrar vad jag själv kommer att välja, en vacker dag är ju bägaren full..

Men när jag tänker på sånt som detta så kom jag att tänka på en annan sak.
Jag såg en dokumentär om psykopater tillsammans med min mamma för några dagar sedan på tv10.
På många ställen i världen använder man en psykopat-checklista.
Om man skulle ta en sån här lista och testa på vissa av dessa personer så skulle det inte förvåna mig om personen får över 26 rätta svar av 40 möjliga.
Nu påstår inte jag att alla elaka människor är psykopater, långt ifrån.
Men personer som förstör mycket i sin omgivning, eller rättare sagt det mesta på ett eller annat sätt kan ha psykopatiska drag.
Och alla psykopater är långt ifrån kriminella som många tror. I fängelse är det högst 1% av dom intagna som är psykopater.
Det är ju i och för sig taget ur en undersökning som är gjord i Amerika, Kanada, Skottland och U.K.
Det kan vara stor skillnad i Sverige.
Psykopater kan fungera på jobbet och ha familj och leva långt ifrån kriminellt, men det är deras handlingar och konstiga val dom gör.

Folk kan vara galna och irrationella utan att vara psykopater.
Men allt det själviska i sånt jag ser runt omkring påminner så mycket om det man läst i alla psykologiböcker m.m och sett i olika dokumentärer.
Allting görs för att kunna tillfredsställa sina egna själviska behov på ett eller annat sätt.
Det behöver inte göras stort utan det kan vara minsta lilla, men dom ska nästan alltid ha någonting ur det.
Manipulativa och ingen som helst skuld och skam.
Jag tycker helt ärligt synd om personer som inte kan känna känslor för andrariktigt.
Narcissism hör ju också till..
Men shit the same!

Jag måste släppa det här nu för jag blir ännu mer arg och förbannad när jag tänker på det så jag måste få annat i huvudet.
Så nyss dagens Big Brother avsnitt och jag höll på att skämmas ihjäl.
Hannah är ju rätt störd och dyker upp i stripp kläder så hon och Kija skulle ha någon sorts "stripp battle".
Jag diggar Kija för att hon är störtskön och hon ser riktigt bra ut. Och när någon kallade Hannah för Olga ifrån Minsk eller något sånt så tyckte jag att det stämde bra in.
Hon ser hemsk ut och hon såg ännu värre ut i hennes porr-outfit.
Stackars Joe som kom in idag måste fått en allvarlig chock när hon låg och åmade sig och visade hela härligheten för han så fort han kommit in i huset! I värsta fall gillade han det han såg.
Men när han räknade upp vilka han ville ha lite säng gympa med så va Hannah inte en av dom, Kija va där emot vilket jag förstår.
Killen från Lappland gillar mörka tjejer, tyvärr finns det inte så han kan välja och vraka inne i huset.
Detta året verkar det som att dom endast tagit in helt porr-skadade människor i huset.
Alla pratar om att knulla hit, ligga dit med så och så många. Väldigt mycket sex helt enkelt.
Det har ju alltid funnits en del men i år verkar det vara mycket utöver det vanliga.
Hannah sa redan första dagen att hon va kåt och idag så skulle hon ligga med Joe om dom fick in lite alkohol. Är det så att hon inte brukar få killar i sängen utan att dom är fulla eller vad är grejen med det egentligen?
Brukar det inte vara tvärt om? Men visst..
Vi får se hur det ser ut imorgon i Big Brother huset. Jag hade velat ha BB live så jag kunde följa dom dygnet runt där inne. Men inte fan skulle jag betala för det!

Nu ska jag lyssna lite ljudbok och sen sova.

Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0