Redan februari..


Det är den tredje Februari idag och min underbara depression har kommit för att stanna.
Jag är glad att jag har lärt mig att låtsas, sätta upp en fasad.
Nu behöver jag inte tänka på att det ska påverka så mycket i min omgivning men ändå så känns allt så jävla tungt.
I natt sover jag hos mamma och pappa.
Min kära mor har fått sin nya säng. När hon fick den igår bytte även min bror rum till mitt gamla som jag hade när jag bodde här hos mina päron.
Jag, mamma och Linus krånglade in Limpans säng till rummet vilket va en liten pärs.

Det här året har inte börjat bra och jag får bara se hur det fortsätter.
Att mamma har blivit sjuk igen är det som tar upp mest av mina tankekraft. Jag försöker hjälpa till med Linus så mycket som möjligt men jag känner att jag själv inte orkar, fast jag borde.
Vem är jag att klaga egentligen?
Jag har ingen jävla dödlig sjukdom som hotar min kropp, jag har endast spöken i mitt huvud.
Förbannat glad är jag över att jag åtminstone är drogfri och klar i huvudet.
Jag har inte heller någon medicinering som gör mig helt bäng och frånvarande.

Varje Måndag går jag till min psykolog i Borås på beroendeenheten och får prata av mig, och jag har kontrollen själv att välja vad jag vill prata om och inte.
Vill jag prata om situationen med mamma och allt vad det innebär så gör vi det, men oftast väljer jag att prata om annat då jag känner att ju mindre gamla saker jag har som stör mig, desto mer kan jag vara med på alla andra plan och oroa mig för annat.
Det är nog rätt sunt tänkande att försöka släppa det gamla före jag tar hand om det som är i nuet,m för det finns ju ändå kvar ett tag till.
Mitt drogsug har blivit en del värre dock, jag leker med tanken för ofta men det är bättre att bara ha det i tanken än att handla.
Handling känns fortfarande väldigt långt borta. Tack o lov!
Jag tror mycket har med mina sov problem att göra också eftersom jag sover alldeles för oregelbundet och nätterna är värst då jag grubblar för mycket.

Men nu ska jag försöka sova.
Ska åka till Göteborg imorgon och träffa en vän några timmar, sen om jag är hemma i tid så blir det bull-bak med Linus. Kanelbullar!

Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Vet inte vad som hänt din mamma bönan men tänker på dig!

2012-02-04 @ 09:18:01
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej!



Jag läste någonstans i din blogg att du absolut inte vill bo i Stockslycke! Jag undrar varför?! :)

Jag funderar på att skaffa lägenhet i Alingsås, men vet inte vilka ställen som är bra.. Vad tycker du om bollvägen.. ligger i noltorp jämte Alströmergymnasiet!

Hade bra/ Frida

2012-02-05 @ 11:11:26
Postat av: Lizette

Du är stark, Alex! Tänk på det då det känns tungt. Hoppas din mamma mår okej ändå och att det inte är allt för jobbigt för dig/er. Tänker på dig!! Massa kramar fina Älvan!!!

2012-02-07 @ 17:53:43
URL: http://paddis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0