Tänk att få välja sina föräldrar.

Idag började dagen helt okej.
Jag sov hur bra som helst i sängen och det enda som fattades va någon att vakna upp bredvid på morgonen.
Har försökt att göra lite nytta genom att slänga och flytta grejer.
Lägga ut gamla soffan på nätet och lite så.
Färgat håret har jag också gjort.

Men nu när min idiot till pappa har kommit hem ifrån Spanien igen så sätter oron och ångesten igång igen.
Jag kan erkänna att jag kan ha hetsigt temperament i mellan åt beroende på hur jag mår och allt sånt, men den människan behöver minst 40 valium om dagen för att kunna behärska sig och bete sig som en normal pappa ska göra.
Han är bra på att vara elak istället.

Min pappa har mer eller mindre tagit avstånd ifrån större ansvar när det gäller familjen under mina 25 år.
Visst va han med på sjukhuset när syrran låg inne men hur mycket va han egentligen närvarande. Det är nog en jävla omställning att börja ta ansvar nu men det rättfärdigar inte hans psykopat beteende.
Enda gångerna pappa har riktigt ställt upp på mig va när jag har blivit hotad av killar och sådant, endast när han själv blivit rädd på ett eller annat sätt.
Jag fattar verkligen inte vad min mamma såg hos han eller hur hon ens orkade vara i närheten av honom dom senaste åren.
Spriten va ju viktigare än allt annat då. Klart han mådde dåligt som vi andra och jag fattar missbruks biten men i en sån situation får man fan anstränga sig.
Fy fan va mycket bättre hennes sista 2 år i livet hade varit då!

Saken är den att jag säger inte detta för att jag är arg på pappa eller något, jag måste bara få ur mig små delar av det som faktiskt påverkar min vardag.
Han om något är orsaken till många av mina drogsug.
Tänk va bra det hade varit om man själv hade fått välja sina egna päron från början!
Jag hade aldrig i livet valt bort min mamma vare sig hon skulle gå bort tidigt eller inte.
Men pappa hade tyvärr rykt, önskar verkligen att jag inte skulle känna så.
Det hade varit skönt om han gjorde misstag nån gång då och då som alla gör men hans misstag va att skaffa barn.
Vissa människor ska bara inte ha barn.
Allt annat han gör som är dumt har han gjort till en vana och det är svårt att tvätta bort ränderna på en tiger, lika svårt är det att göra han till en normal och bra pappa.
Det hade varit så skönt om jag hade kunnat tycka om min pappa och faktiskt kunnat ha nån sorts bra relation med han men nej!
Det ska mycket till innan han får några poäng av mig.

Nu har jag i alla fall varit ute och sprungit och gått en bra bit för att lugna ner mig och det har varit fruktansvärt gott och jag sover säkert gott i natt!

Sleep tight, and don't let The bed bugs bite!


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Jag förstår dig precis, min pappa har aldrig riktigt brytt sig heller, och beter sig som en jäkla idiot för tillfället (och lite till&från). Hans fru (hans fjärde f.ö) kommer före hans barn och han gör allt hon säger. Hade varit ok om det inte var för att hon är en sån bitch och inte låter honom göra typ nåt, inte ens hälsa på sin troligtvis döende dotter utan att frun måste vara med, och hon kan inte ta ledigt från jobbet så då åker inte han heller... Och det där är bara en del av det hela. Vissa män borde verkligen inte få ha barn! Du är iaf inte ensam om att ha en "värdelös" pappa! Kram

2012-08-26 @ 23:17:21
URL: http://www.missmi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0