Lite nytt i vardagen.

Sitter i bilen nu med mormor & morfar samt min lillasyster.
Moa ska jobba och vi andra ska till IKEA.
Jag ska köpa säng och provsitta lite till i soffan jag har beställt.
Känslan som jag inte visste va det va igår är kvar idag, nu vet jag också vad det är för något.
Drogsug och saknad.
Jag har varit rätt likgiltig sen mamma försvann och har gjort allt för att slippa känna något, inte tillåtit mig att känna minsta lilla känsla.
Det är alldeles för jobbigt.
Men nu har jag äntligen vågat släppa taget lite och står inte längre fastskruvad i ett hörn och blundar.
Det är skönt att känna men samtidigt så jävla svårt.
Alla jobbigt tankar och känslor kommer ju även dom fram och inte bara dom bra.
Jag hade behövt åka bort, om så bara en helg för att kunna distansera mig på ett bättre sätt än att bara stänga av.
Hoppas att det blir någon liten resa i alla fall.
Nu ska jag i alla fall försöka få ångesten att släppa lite genom att köpa nya saker hem, som behövs.
Det är jobbigt att sova 2 pers i en 120 säng, vare sig det är Linus eller nån annan.
Blir att köpa några kuddar till och ljus, alltid ljus på Ikea!
Kanske lägger in några rader senare annars blir det imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0