Egentligen..


Just nu när inte allt känns riktigt hundra så blir det att man tar till dom där små vita lögnerna..


- Hur mår du Alexandra? Jag mår jättebra! - Fast egentligen är det inte riktigt så bra. Det suger rätt mycket nu faktiskt. Vissa dagar vill jag inte ens gå upp ur sängen utan helts gräva ner mig och strunta i allt.

- Har du något drogsug nu? Nej, det va ett tag sedan det va jobbigt men det kan susa förbi då och då. - Egentligen är det rätt jobbigt nu, näst intill olidligt under vissa dagar då jag mår som värst. Man leker med tankarna som kan sväva iväg bra långt. Men jag klarar av det utan att ljuga, att ha tanken men inte agera.

- Äter du regelbunder som du ska nu? Ja visst gör jag det, regelbundet och flera mål om dagen. - Men det är ju egentligen sant alls. Vissa dagar äter jag inte mer än några vindruvor och 2 marsmallows. Bara för att jag hade en ätstörning betyder det inte att jag ska få tillbaks den av att inte äta regelbundet och kanske glömma maten vissa dagar. Mår jag dåligt så blir det inte så mycket mat för då har jag annat att tänka på. Typ försöka må bra.

- Har du försökt att göra sakerna som vi har bestämt att du ska göra när dina fobier kommer tillbaks? Eller har du slutat snöa in på dom helt? - Jag har slutat tänka på dom helt, ibland kommer dom tillbaka i korta stunder. - Jag kan inte påstå att jag har släppt dom alls. Det gick bort några dagar efter att jag haft flera samtal om dom. Men egentligen har jag dom varje dag trots att dom är betydligt mildare vissa dagar.

- Sover du ordentligt? Ja visst gör jag det, jag sover jättebra. Någon kväll då och då har jag lite svårt att sova men det är inte ofta det är så. -  Jag sover egentligen tvär dåligt varje dag, vissa dagar sover jag knappt någonting. Några få timmar om jag har tur. Var tredje veckan är jag uppe 1,5 dygn då jag inte kan sova alls.

- Du äter väl alla dina mediciner varje dag? Absolut, dom glömmer jag aldrig. - Jag glömmer visst ibland då jag kan tycka att jag känner mig som en jävla levande zombie. Det är det värsta jag vet, konstant trött, jag orkar inte prata och jag är instängd i mitt eget jävla huvud med alla dessa hemska tankar. Jag blir först och främst väldigt deprimerad. Så egentligen är det inte riktigt så att jag stoppar i mig assa dessa piller jag blir i tryckt för min egen skull. Jag är lycklig om jag slipper.

- Du dricker inte nu va? Kan hända ett glas ibland till maten. - Det stämmer inte. Jag har egentligen druckit mer än ett glas vid några tillfällen. Det är inte så att det händer varje helt eller på veckorna själv, och jag har varit riktigt full två gånger sedan jag började på programet. Den första gången va när en jävla idiot till snubbe köpte sprit åt mig istället för en vatten som jag bad om. Han bjöd ju till och med mina vänner på drinkar. Han va en idiot för övrigt. Sa att hans ring på hans hand inte va hans utan att det va hans döda farfars som han hade fått och att han råkade ha den på ringfingret va pga att det va enda fingret den passade på. Andra gången va när jag och Emelie fick för oss att dricka en halv liter whiskey. Då va jag bra full. Jag har till och med videobevis på det. ILLA.



Om sådana saker ljuger jag för alla. Det är ju egentligen dom viktigaste sakerna i livet, i mitt fall är det så, men jag vill inte att folk ska veta då jag tycker att det är min ensak. Jag vill inte behöva prata om det, jag tycker bara det är jobbigt.
Fuck that!

Nu har jag sökt hur mycket jobb som helst. Jag har nog fått ett napp på en sak här i Alingsås, men det är bara extra. Hoppas att jag får napp på en fast anställning på ett annat ställe i gbg där jag vet att jag förmodligen skulle trivas och fungera bra. Där jag skulle kunna påverka en del själv.

Nu ska jag fortsätta min Fredaskväll med Coffe så får jag försöka skriva ett inlägg i natt eller imorgon då jag känner att jag måste få ur mig en del nu och att jag kan skriva massor.
Skriva fungerar för det mesta och det bästa är ju att dela med sig av mina tankar istället för att skriva dom i word och ha dom liggandes i datorn.

Ha en bra kväll alla!

Kommentarer
Postat av: Bönan

Kämpa på, snart vänder det igen. Kram

2011-09-10 @ 07:51:32
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Eriiza

Jo, dessa vita lögner känns igen, så enkelt att ljuga ihop, och så enkelt att må skit för att man ljög.

Men ofta frågar folk bara för att höra ett bra svar, inte för att de egentligen vill veta.. =/

2011-10-05 @ 14:59:13
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0