Konsten att pendla upp och ner.



Idag har jag haft så otroligt mycket känslor som har både varit bra och dåliga under eftermiddagen.
En sak jag nästan höll på att bryta ihop över va att jag inte har ett jobb. Jag blev både arg, sur, bitter och jävligt ledsen vilket resulterade i ångesten ifrån helvetet ungefär. En sådan som inte går över..
På vägen hem ifrån mamma så fortsatte jag på min bok men när jag kom hem och va tvungen att lägga bort boken för att hänga av mig jackan så kom tårarna.
Det enda sättet att få ett jävla jobb nu för tiden är att ha kontakter och kunna dra i dessa trådar eller vänta i ett halvår på att arbetsförmedlingen ger en något jobb, men hur ofta händer det liksom?
Det är för mycket krav vilket gör skiten tusen mycket svårare. Ett truckkort känns som att det kanske kan vara min räddning, det söks så sjukt mycket truckförare och det krävs ju ett speciellt körkort för det så även om jag hade haft körkort så hade ju inte det spelat någon roll. Men i alla fall så får jag nog ta och göra det. Man lägger ju en väldigt kort tid på det. Bara några få dagar egentligen och så har man det om man nu klarar det vill säga.
Men det ska nog faktiskt inte vara några problem.
Då kommer ju dock tankarna om att jag blir alldeles för stressad om det är folk runtomkring när man gör det.
I sådana fall så är det ju redan kört för sånt funkar inte för mig det minsta.. Gud giv mig sinnesro!

Det blev i alla fall att jag grät en skvätt så jag satte igång att diska och sedan när jag väl hade lugnat ner mig en stund så la jag mig på soffan med Outkast i högtalarna och min bok.
Jag sveptes in i boken och det va riktigt skönt att bara vara inne i den världen.
Sedan kom Coffe lite efter 20 och jag hade lite disk kvar så tog jag tag i det, sen bara det att han kom gjorde ju att saker som har hänt tidigare under dagen.
Jag fick provat sladdjäveln som jag fick idag också, tror ni den funkade? Nej, jag trodde inte det heller.
Så då va det helt kört. Jag får helt enkelt köpa mig en helt ny tv. Blir att göra det i slutet av nästa månad. I värsta fall får jag göra det om 2 månader, men jag tror nog att det går i slutet av Juni.

Men nu är klockan natten och jag måste sova så att jag inte stör min dygnsrytm alldeles för mycket.

Ha en god natt nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0