Dödsångest...inte igen!


Jag sitter i min soffa och Coffe sitter i den andra. Eller rättare sagt så halvligger vi båda två i varsin soffa och päser.
Min dag har varit så jävla turbulent i huvudet.
Av någon konstig anledning så har tankar som jagade upp mig väldigt mycket som barn satt fart i huvudet igen.
När jag va liten hade jag dödsångest efter att jag hade sett på nyheterna om att en asteroid kunde vara på väg emot jorden. Tänkte väldigt mycket på det när jag va liten och va jätte rädd över att domedagen va kommen. Då visste jag ju dock inte att detta va ångest utan jag visste bara att jag hade en konstig orolig känsla i kroppen som inte gick att sluta tänka på.
Kommer ihåg att jag fick nästan panik en gång då jag sov hos mormor & morfar när jag såg stjärnorna igenom fönstret, alla va ju på väg emot oss. I alla fall så tyckte jag det.
Nu har jag då fått en ny flipp och blivit helt övertygad av att mänskligheten är på väg att sättas på prov ännu en gång då en stor supervulkan hotar världen. Vulkanen i Yellowstone nationalpark visar tydliga tecken på att den kan få ett utbrott, dock vet ju ingen expert när för det är ca 50-50 att det får ett utbrott, det kan ske om 1 år eller 1000. Experterna sa också att man ska ju vara glad på att den ligger närmare 10 km ner för annars hade det blivit mycket värre, som att det är någon tröst. Människorna i Amerika och Kanada kan ju pusta ut ifall den slocknar igen för annars kommer hela USA och kanada ödeläggas, halva jordklotet kommer att täckas av askan och vissa djurarter kan dö ut. Jordens temperatur kommer ungefär att sjunka 8-12 grader och det är en massa saker som kommer att förändras för all framtid.
Vi får ju hoppas att det inte blir så under tiden vi lever här.
Andra domedags skit som står i tidningar och på nätet, allt som sägs på alla faktakanaler och som forskare inom olika områden och även NASA uttalar sig om.
Jag vill leva hela mitt liv och jag vill ju självklart att familjen ska få leva sitt.
Men detta är sådana saker som jag får riktigt dödsångest av, självklart epidemier också men dom tror jag nästan kan förhindras på ett eller annat sätt till skillnad ifrån mycket annat.
Detta kan helt klart låta som en förbannat löjlig sak för andra människor men jag vet att det finns så otroligt mycket folk som faktiskt har likadana tankar som jag. Har till och med sett att folk ska ta livet av sig när dom vet att jorden med all säkerhet är på väg att ta slut, även en kvinna som skrev att hon i så fall skulle döda hennes två barn och sedan ta sitt eget liv. Tragiskt, men många människor fungerar ju på det här sättet. Man har hört sjuka saker ifrån folk angående det som sägs om 2012. Jag vet inte om jag är riktigt lika säker på just det där med året och allt förutom att planeterna kommer att stå i någon kurs som dom gör väldigt sällan, men det har dom ju gjort tidigare och mänskligheten har fortfarande överlevt. Men det är en sån sak vi inte kan göra något åt.
Dock kan vi göra någonting åt klimatförändringen för det kommer, om inte annat, ta livet av oss alla till slut.
Vi måste sköta om vår natur! Hur fan ska djuren kunna överleva? Och om inte dom överlever, hur ska då vi göra det?

Nej, det här får mig att må illa och dom som jobbar med mig vill nästan sätta in krismöten och göra någonting åt mina problem. Vad kan det bli tro? Mediciner, terapi, akupunktur?
Vi får se vad dom hittar på den här gången.
Själv tror jag att om det här går över styr, vilket jag själv känner att det håller på att göra, lägger någon nog in mig på psyk innan jag får en psykos.
Kanske detta är en manisk period, vad vet jag.
Men dom kommer i alla fall ta hand om det här och det blir säkert bra det som dom hittar på åt mig.

Detta är ännu en fas jag ska ta mig igenom som jag tycker är för jävla svår men det går väl det också.
Ganesha(!) om jag ger dig gåvor varje dag så låt denna sommaren bli den bästa och att jag får leva ändå tills jag dör av åldern! Tack.

Coffe sa dock en sak som jag började garva åt ordentligt i min lilla ångest, han sa att han har en vulkan i byxorna. Vi har ju lite grövre humor men det gav mig i alla fall ett leende på läpparna.

Ni får ha en bra kväll, jag ska försöka i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0