Socialbidrag.

Du blir inte det minsta rik på socialbidraget och bara av att betala några få räkningar blir du fattig.
Och idag fick jag fan betala räkningar för 1000 kronor. Då har man bara 2800 kronor kvar på en hel månad.
Då ska jag också kunna köpa mat och kunna köpa kläder och hygienpartiklar.
Hallå, hur fan har socialen tänkt sig det?
Storhandla ska göras för det blir billigare i längden och så får jag dra in på att köpa mycket annat. Tji fick jag eftersom jag får kläder om några dagar för 1000 kronor.
Men vad ska man göra då? Jag måste ju ha nya kläder och det är bättre att köpa ett par plagg om gången än att köpa något enstaka då och då.
Fuck, hur ska jag klara mig den här månaden?

Nu sitter jag hos mamma.
Va ju med Lizze och skrutten Mario på barngympan.
Jag och Lizze satt och drack varsin kaffe medans vi tittade på hur dom skuttade omkring.
Här hemma har jag mest gjort de praktiska sakerna nu.
Betalat räkningar och pratat med Tele2 angående flytten så jag får med mig mitt Maxpaket på kanalerna.
Det är tyvärr någonting som jag känner är ett måste för mig att ha några extra kanaler.
Jag har faktiskt många kanaler men inga filmkanaler.
Nästa månad när jag flyttar så ska jag skaffa bredband också för det kommer jag inte klara mig utan.
Kan ju dock ha tur att någon i grannskapet råkar ha ett öppet bredband så jag kan låna det av dem när jag behöver det.
Är ju faktiskt inte hemma så mycket.

Men nu ska jag nog börja klä på mig och dra mig hemåt igen för jag måste hem och städa och sånt för imorgon kommer Pamela till mig.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Nej jag minns hur de va med soc, fy fan. Men du kan inte ta csn lån då? iofs är de inte så jäkla mkt bättre heller :( Och man måste lämna tillbaka skiten med.

2011-03-03 @ 06:29:35
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Tele2

Hej Alex,



Vi på Tele2 är glada att läsa tat du fått hjälp att flytta dina TV kanaler till den nya adressen. Eftersom du har tillgång till TV i din nya lägenhet kan det även finnas tillgång till bredband via TV uttaget. Hör gärna av dig om du blir intresserad av att kolla upp detta samt priser.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2.



[email protected]

2011-03-07 @ 13:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0