Jag blir rädd och ryser.

Jag sitter nu hemma hos mamma. Det är så sjukt jävla hemskt det som händer i Japan just nu i detta ögonblick och sedan en bra stund tillbaka. Jag följer allt som händer på CNN just nu och jag kan inte hålla tillbaks tårarna för det är så jävla hemskt. Alla där blir drabbade och det tar aldrig slut. Nu säger dem att tsunamin har just startat och det häller på att ta sig över till Hawaii nu också. Och även på väg emot USA. Detta kommer att drabba hela världen och jag kan bara tänka hur många människors liv som kommer att tas av naturens krafter, hur många familjer som kommer att gå sönder och hur alla kommer att bli bostadslösa. Man får se bilder lite då och då på jätte vågen när den va på väg in emot Japan. Den är helt gigantisk. Dem visar nu också videor som folk har filmat med mobiler ifrån affärer, kontor och. även ifrån folks privata hem. Filmerna har lagts ut på youtube av olika privatpersoner. En sak till som är skrämmande är att i Japan så har en kärnkraftsreaktor börjat brinna och bara den saken är ju en katastrof i sig. Jag undrar verkligen hur detta ska sluta. Alla i Hawaii måste ta sig till högre höjder också för att man vet inte hur det ska sluta där Nu ska de evakueras kuststäderna i USA som är hotade av tsunamin också. Folk ska ta sig en bit bort ifrån stränderna och sånt i alla fall för att man inte vet något alls hur det kommer att bli där. Nej jag blir så jävla rörd av sådan som detta. Naturkatastrofer som vi inte kan kontrollera för fem öre. När tsunamin slog till i Thailand blev jag också lika blödig. Jag är jätte känsligt när det kommer till sånt här och har nog alltid varit . Dem visar nu också vågen som är på väg emot USA. Den kan ju dock klinga av och inte göra någon skada där alls. Jag hade inte velat bo i Japan nu. Nu får jag sluta skriva om det här för jag får fokusera på nåt annat i en stund. I morse kom min kvinna Lizze och hämtade mig. Vi åkte hem till henne och drack lite kaffe och jag käkade lite flingor. Lizze tog en snabbstädning och så höll hon på att ttvätta så vi fick gå ner till tvättrummet några gånger också. Sen när vi va klara åkte vi iväg till stan då båda skulle till Apoteket och hämta ut en massa mediciner. Jag fick med mig 2 magmediciner samt Campral och Seroquel. Jag hämtade ut min Lyrica och Lamotrigin igår vilket va en jävla tur för annars hade det tagit ännu längre tid än va det gjorde nu. Runt 40 minuter tog det för oss att få ut de vi skulle ha. Helt sjukt. Och båda fick belata också pga att vi fick andra märken eller va fan det nu va också. Lizze fick betala 3 kronor och jag själv fick betala 1 krona. Vilka jävla löjliga summor. Aldrig vart med om en sån sak innan faktiskt. Apoteket är ett skämt. När vi va klara körde Lizze mig till Carema vårdcentral och vi skildes åt. Det va 4:e dagen i rad jag va där nu idag. Jag träffade läkaren igår och hon sa att vi får undersöka precis allt nu. Hon gjorde till och med en gynekolog undersökning och testade mig för könssjukdomar vilket jag aldrig varit med om att dem gör på VCT. Men det va bara för mig att göra det för hon ville utesluta att det va något med det, hon undersökte mina körtlar vid halsen, lyssnade på hjärtat noga, kollade ögon och öron samt lungorna. Hon tittade också hals och jag fick lämna några jävla halsprov. Hon klämde en massa på min mage och kände på levern. Fatta att jag har fått nästan varenda vrå av min kropp. Jag är dock glad att hon lämnade mina fötter, ben och min rumpa i fred. Haha.. Det kunde inte vara där felet satt nämligen sa hon. Tack å lov för det. Men idag fick jag i alla fall lämna in mitt lilla prov och ta ett blodprov. Hon inne på labb sa också att hon skulle väga mig, kolla bmi och mäta mig. Jag förstår inte varför men det va nödvändigt i alla fall. Ja dem kollade verkligen allt. Så nu i nästa vecka kommer min läkare Barbara att ringa och meddela mig om vad som händer med min stackars kropp. Hoppas det inte är något allvarligt med mig i alla fall. Det räcker med att huvudet spökar och har gjort sedan förra tisdagen. Men nu ska jag fortsätta följa vad som sägs på CNN. Ha det bra så länge!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Vad har felet varit då? :(

2011-03-11 @ 18:50:07
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Sanna

skönt med läkare som är ordentliga och tar tag i saker :) hoppas att det inte är något allvarligt!

2011-03-12 @ 06:33:39
URL: http://sannarosvall.blogg.se/
Postat av: Pega

Man brukar bli så på subbutex för det blev jag tjejen:)

2011-03-14 @ 11:49:22
URL: http://pegggi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0