1 år och andra saker.

Det har hänt en del den sista veckan.

Förra Onsdagen så firade jag min 1 årsdag i mitt nya drogfria liv, jag får faktiskt lov att vara stolt över mig själv. Jag har klarat det jag inte klarat innan, ett helt år. Så jävla häftigt!
Jag blev bjuden på en slags kak/tårta och så drack vi kaffe. Jag skulle också få en kokbok av min vobs där på beroendeenheten, men hon glömde den så vi ska ta den en annan dag när jag är i Borås igen.
Nu har jag också fått ledigt 1 månad i taget, känns jätteskönt.
Fortsätter söka jobb och nu har jag fått ett vik. så man börjar står lite på egna ben. Nu är det bara truckkort som gäller att ordna medan jag jobbar här så kan jag ta ett annat jobb, ett heltids jobb.
Då kan man äntligen betala av all skit man har överallt. Sedan kan jag bli helt självförsörjande vilket känns kanon. Jag har dock många utgifter som ska betalas i månaden men det kommer ju att gå ändå. Sedan kan man be soc att dra åt skogen. Jag är trött på dom nu och är verkligen glad att det går framåt, snart har man ju säkert ett heltids jobb.
Imorgon ska jag påbörja mitt vik. Börjar 6 och slutar ca 8:30. Skönt att det bara är 2,5 timma imorgon. Det räcker gott och väl första dagen. Men det är ändå sådana slappa tider så det är ju inget ansträngande precis.

Det va ju potatisfestivalen här i Alingsås, kan dock inte påstå att det är någon höjdpunkt direkt.
Torsdagen gick jag och Emsan bara igenom stan för att köpa varsin langos. Så smarrigt!
Fredagen där emot träffade jag Zara och jag följde med henne in i tältet. Dock lite tråkigt när alla andra sitter och dricker och är rätt dragna medan jag dricker Cola och Fanta. Hade tur att Zara inte heller drack någonting.
Grejen va den att jag egentligen skulle möta Petra men hon stack ju bara där ifrån innan jag kom, utan att säga någonting också. Kändes la sådär..
Lördagen va jag med Emsan och Hampus igen, även då gick vi till tältet och denna kvällen blev lite längre men jag drack Fanta, Cola va slut så det fanns inte så mycket att välja på.
Då va dock alla fulla, jag satt där typ och hade inte så mycket att säga.
Träffade en del människor som jag inte har umgåtts med sedan högstadiet och senare tonåren, fan va folk förändras. Jag kom även på det att alla säger att man ska höras av snart, men det är ju bara någonting man säger.
Frågan är varför?
Men det va okej, när tältet började tömmas på folk så kunde jag försöka ge mitt bästa för att kunna dansa på ett sådant här ställe, nykter vilket inte är så lätt. Jag gillar inte musiken för i min värld så är det ingenting man kan dansa till. Jag vill ha en ordentlig bas och underliga ljud.
Jag vill ha psy, progg och annat i den stilen. På ett rave kan man dansa och drömma sig bort i musiken, det går inte på ett sånt ställe med bara fulla människor. Jag avskyr krogen!

Senaste dagarna har jag bara varit ute i Hol hos Emelie & Hampus, alltid skönt att vara där och man känner sig liksom hemma på ett bra sätt. :)

Senaste dygnet har jag varit fruktansvärt trött. Somnade lite innan 20 igår kväll på mammas soffa, vaknade klockan 5 och plockade ihop mina grejer och gick hem. Hemma hoppade jag rakt ner i sängen, satte på en film och så somnade jag om. Jag vaknade inte för ens 13:30 när mamma kom och ringde på dörren. Helt jävla sjukt. Men snacka om att man va utvilad efter det.
Nu ska jag faktiskt vänta bara på att CSI NY ska börja och sedan hoppa ner i sängen direkt och sussa.
Imorgon blir det ju upp tidigt. :)

Nu har ni fått lite uppdatering om mitt liv.
Hoppas att jag kan skriva snart, har känt mig för jävla slapp det senaste. Det senaste har jag ju inte ens varit hemma så då har jag inte riktigt haft tid.
Jag ska försöka ta mig friheten till att skriva lite i alla fall.

Have a good time!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0