Shopping i Bollnäs.


Idag har varit en väldigt skön dag.
Vi började i förmiddags med att åka till Bollnäs. Letade runt lite i affärer efter saker och ting.
Jag hade endast tänkt köpa mig en till "pippi-tröja", tror ni det blev någon?
Nej så blev det minsann inte.
Först gick vi in på Åhlens. Där hittade jag inte ett skit, vi gick till leksakerna och där låg alla barbapapa figurerna som kramdjur, jag och mamma va framme och kände lite på dom.
Efter att vi gått där ifrån fick vi syn på en annan affär som lockade.
SÅFIN hette affären, det fanns massa fina kläder och märken av bland annat Anna Li, Filippa K, Desigual m.m, och på REA!
Det va va 50 procent på nästan allt och endel va det 30 på, basplaggen gick för ordinarie pris.
Men vi kikade runt där inne och då fick jag se den, en jeans klänning med massa fina färglada stycken i av märket Desigual. Nog ett av dom vackraste plaggen jag har skådat. Jag provade den och det kändes som att den va gjord för mig, enbart mig.
Jag kikade ut ifrån provrummet och fick ropa på mamma och mormor som stod längre bort i affären för att visa klänningen och tog mig en liten spinn. Mormor sa att jag absolut skulle köpa den.
När jag gick in i provrummet igen och speglade mig lite till med klänningen på så kikade en av butikspersonalerna in och sa att den va verkligen skitsnygg på mig och att den passade riktigt bra.
Det kändes som det låg en del sanning i det men sen vet man ju också att det är rätt mycket försäljningsteknik som dom kör med.
Ett riktigt klipp blev det i alla fall då klänningen från början kostade 1400 och jag fick den för halva priset, har nog aldrig gjort en sån kanon affär. Inte som jag kommer ihåg i alla fall.
Mamma köpte ett par byxor och någonting mer som jag inte kommer på vad det va just nu.
När vi va klara där gick vi vidare förbi någon liten klädaffär där ingen hittade någonting och efter det till Lindex.
Där hittade Limpan båda byxor, t-shit och snygga armband. Jag själv köpte bara en extra bikiniunderdel med tanken på att man alltid borde ha 2 par då det inte är bra att ligga i blöta badkläder om man ska sola efter, man kan bli sjuk har min farmor lärt mig och som tydligen har fastnat.
Sen blev det inte så mycket mer shopping idag.
Istället åkte vi hem till morfars syster Hjördis där vi fikade och lite så. Jag har inte varit där på flera år och det va inte direkt att hon kände igen mig heller utan visste ju bara att jag va min mammas dotter.
Hon hade i alla fall kvar hennes hund Goofy som hon hade sist då jag va där. Han är 11 år nu och ser jätte gammal och skruttig ut, hostade gjorde han också.

Sen har det bara varit lugnt, vi åkte ner och fiskade sen sen eftermiddag i Ljusnan. Vi både kastade och kastmetade. Jag körde på mitt spö med den lila rullen och använde även ett av mina nya drag när jag kastade. 3 abborrar fick jag varav en vi tog upp och grillade här i stugan.
Så det va en lyckad fiske kväll för min del i alla fall.

Nu dom senaste timmarna har folk börjat gå och lägga sig, klockan är natten nu och jag ska också sova. Limpan och Albin va förresten med i Alingsåstidningen idag, dom va där och gjorde ett repotage i förra veckan eftersom dom har varit på ett fotbolls läger nere i Malmö. Dom blev tränade av Milans tränare. Det är han som tränar Zlatan i Italien. Det va ett träningsläger där massa små killar och tjejer ifrån hela Sverige fick kämpa under 5 dagar i hettan. Är man fotbolls tokig så är man, men det va stort.
Så sleep tight my friends.

Förresten så vann jag igen på den 4:e lotten som jag lämnade in idag fast vinsten va inte på 30 kronor nu utan 60. Jag har verkligen aldrig varit med om en sån jävla tur och folket här tycker det är riktigt häftigt också. Jag har aldrig hört att någon har vunnit på 5 skraplotter på raken som jag nu har gjort heller. Flax jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0