Skitsnack upp i näsan..


Om jag hade snorat så hade det kommit ut så mycket skitsnack som folk har pratat om mig att man skulle kunna drunkna i det.
Jag tycker det är fruktansvärt sorgligt att människor är avundsjuka och har fantasier om någonting är omöjligt som dom sedan gör till ord, ord som dom till slut tror på.
Då snackas det och så går det vidare, vidare och vidare, och sen efter det har passerat många munnar och öron så kommer det till personen i fråga.
Det händer dom flesta människorna, knarkare som snobbar, outsiders som svenssons. Det händer i stort sätt alla.
Eftersom det har varit så mycket under det senaste året, sen jag kämpat för drogfriheten så man märker och hör det mycket tydligare.
Det värsta är att det är vänner, släkt och folk man inte känner. Dom vet saker om mig som jag själv inte ens vet, ironiskt inte sant?
Men jag har lärt mig att stöta bort det så gott som går, vissa saker har jag satt upp en stålvägg för eftersom att det va personer som inte bara snackade skit utan hotade, kränkte och terroriserade mig rent ut sagt. Där har jag inte brytt mig utan slagit bort orden med handen ett bra tag nu.
Men istället så börjar andra människor som försöker att lägga över sina egna idiotiska val och skylla över sånt som är jobbigt att berätta att det va deras egna initiativ.
Sa att jag "tjatade" så att han gjorde det, att det va hans fel. Det är inte mitt fel att han knarkade, det gjorde han av sig själv helt och hållet. Det är sorgligt att man måste skylla över det på någon annan för att inte man klarar av att stå för det val han själv gjort.
Om det är någon "han" ska skylla på så är det sig själv, att säga till sina föräldrar att det va andras fel att han gjorde det, det och det är otroligt fegt för att "han" inte kan med att säga att det va han själv.
Tänk om jag hade skyllt allt på någon, att jag började med droger eller att jag började dricka. Det va mitt alldeles egna val, man kan inte påverka en människa om den inte vill. Vill den inte så vill den inte, och då gör den det heller inte. Valet jag gjorde va mitt eget för att jag va nyfiken då man hört om så många andra. Det är inte så att jag skyller på den som sålde det till mig eller hjälpte mig att få tag på det.
Allt va helt och hållet mitt eget fel.

Jag hoppas att personen som påstår en massa saker om mig läser detta för han ska veta att det är inte det minsta okej.
Det fungerade ju inte att säga det till honom heller för då kommer det där förnekandet igång, ljugandet. Skam kanske, eller så tror han på sina egna lögner. Han måste förstå att för mig är hans lögner genomskinliga och förstår han inte det, tror att jag går på att han inte har sagt si och så, då måste han vara efterbliven. Dåligt ordval av mig men jag tycker verkligen det. Jag snackar inte skit för jag pratade med personen i fråga igår så han vet själv vad jag tycker.
Man ska inte försöka måla mig svart inför sin familj utan att det ligger någon som helst sanning i det.
Min mor va jävligt förbannad på J* när jag hade börjat med nålar, men det va inte hans fel för det va jag själv som ville och det va mitt val. Han hade inte kunnat tvinga mig om jag inte ville, det hade hänt förr eller senare och tiden va då.

Men nu är det Fredag och jag har haft en bra dag. Har haft Jimi på besök och det va trevligt, kvällen ska jag spendera med Coffe är tänkt. Blir lugnt och roligt som alltid.
Antagligen så skrattar jag bra mycket idag också, det brukar ju aldrig slå fel när vi inte har setts på ett tag.
Har städat här i några timmar och ska fortsätta ett tag till.
Imorgon ska jag ÄNTLIGEN köpa min tv, då kan jag kolla på alla filmer som jag har på datorn på tvn. Det är ju på tiden då min gamla tv från stenåldern inte fungerar till någonting.

Så nu ska jag klä på mig något bekvämt efter den iskalla duschen och fortsätta med rengöringsmedel och trasor.

Ha en trevlig fredags kväll, kanske fredagsmys för vissa!

Kommentarer
Postat av: BM

Hejar på dig! Tack för en bra blogg :)

2011-08-28 @ 14:05:32
URL: http://alkobrallan.blogg.se/
Postat av: cicci

Ja visst blir man galen på detta fula sätt att bli nersmuttsad?! Är bland det värsta jag vet... Tycker folk kan städa upp sin egen skit istället för att slänga det på någon annan som kommit en bra bit på väg ur ! kämpa på o ta hand om dig Kram C

2011-08-30 @ 09:28:31
URL: http://qdela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0