Semesterveckan

Nu har vi haft våran "Semestevecka".
Vi har inte behövt bry oss om att vara ständigt uppmärksamma på vilka tider Grindgatans personal skulle komma och hälsa på och inte  behövt bry oss om så mycket annat heller.
Det enda uppgifterna vi har haft är ju min att ta mig till Borås och Fredriks att måla fönstrena i huset.
Båda har vi skött våra kort.
Jag har kommit upp i tid och iväg.
Fredrik har gjort klart fönstrena i ett av rummen.
Fint och väldigt ljust blev det.
Mycket bra eftersom det ser så mycket större ut med en gång det blir ljust.
Vilket fall, dagarna i huset för oss själva är slut för den här gången.

Imorgon blir det att gå upp när morfar ringer.
Ska få skjuts till Borås.
Sedan när jag kommer hem blir det åka iväg med alla pantflaskor och panta dom så jag har lite pengar till bröd och så i alla fall tills jag får lite mer pengar på kontot i början av veckan.
När det är klart blir det bara städa, städa städa.
Så det är fint här hemma när familjen Andersson/Svensson anländer.
Jag vet inte riktigt än ifall jag ska vara här när dom kommer eller ifall dom ska få andas lite och komma hit och säga hej på Söndag istället.

Nu ska jag fortsätta min Fredag kväll här i soffan med min kära man och titta på Mars Attacks.

Ha en trevlig natt!

Mars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0