Jag ligger ner sårad och sjuk.

Erkänn att du gillar det?
När man är hjälplös och liten.
Att försvara sig själv finns inte på kartan för att man kan inte.
Bli plågad eller plågas handlar allt om.

Men nej, så är det inte för mig längre.
Inte alls.
Jag står upp på egna ben.
Samlar kraft för att kunna ta mig framåt och för att kunna kämpa när motgångarna kommer.
Slå tillbaks och aldrig mer kunna bli den där hjälplösa personen som jag tidigare va.
Slav under droger och i min egen självdestruktivitet.
Att skada mig på alla möjliga sätt.
Men det är över.
Så jävla mycket över.

Jag är på väg emot en friskhet.
Att nu leva ett nyktert liv.
Jag ska ha maximal självdisciplin och inte släppa efter för alla de frestelser som kommer att komma.
Suget kommer säkert att ta tag i mig många gånger men jag ska klara av det.
Mina verktyg ska då finnas med i min ryggsäck jämt så jag alltid kan ta användning av dom.
Att avstyra alla sådana situationer.

Det är nu dags att bli vuxen på riktigt.


Tänk på den ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0