Underbara fix-musik!

Jag åkte precis i bilen med min mamma och bror till apoteket.
Va tvungen att hämta ut lite småsaker sådär innan jul så jag slipper att tänka på det mitt ibland paketutdelning, matätande, glöggdrickande och familjetimes.
Under tiden kom en av mina gamla pann/fix/sil/injections-eller-vad-du-nu-vill-kalla-det-låtar.
Min såkallade fix-musik.
Just den låten som spelades på Bandit Rock va Rammstein - Du hast.
En sån där låt som man satte på för att va pepp i dom mest ansträngda situationerna när du verkligen ville få i dig din dos och det kanske inte alltid gick. Med musik går ju allt lättare, i alla fall i min värld.
Just sådär i själva klimaxet av låten så kände jag hur blödig jag blev och jag verkligen "längtade" tillbaks till just dom där tillfällena.
Hur man förberedde sig för att komma i "mood" och diverse saker som behövs för just den proceduren.
Och nej, gott folk!
Jag vill INTE tillbaks dit.
För vem orkar med ett liv av misär, att jämt vara på jakt efter pengar och droger?
Vem orkar hålla på att leva så dag ut och dag in?
Inte jag i alla fall.

Men i alla fall, för att lämna just den saken bakom mig ska jag skriva upp låtarna som jag har en hat-kärlek för idag.

Rammstein - Du Hast
Soundgarden - Black Hole Sun
Fool's Garden - Lemon Tree
The Rolling Stones - Sympathy For Yhe Devil
Moby - Natrual Blues
The Clash - Should I Stay or Should I Go
OutKast - B.O.B
Crazy Town - Butterfly
Atomic Swing - Stone Me in To the Groove
Cypress Hill -  Illusions
Cypress Hill - Boom, Biddy, Bye, Bye
Cypress Hill - Rock Superstar
Eminem - Bad Influence
Eminem, Nate Dogg - 'Til i Collapse
Dr. Dre, Snoop Dogg - Still D.R.E
Jedi Mind Tricks - Hail Mary
Dead Residents - Smash Robot vs Packman ghost
Everlast - White Trash Beatuiful
Everlast - Black Jesus
Danzig - Cantspeak



Ja, det är dom låtarna som jag inte kan lyssna på idag utan att känna den där sorgen.

Nu är jag trött och ska spela Wii med resten av familjen. Lugn kväll, precis som alla andra.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Tycker inte att det är konstigt att de känslorna kommer när du är på väg in i manin... den perioden är väl den mest riskfyllda för dig, om jag minns rätt? Var rädd om dig nu, finaste Alexandra! Var försiktigt tills det har vänt... sätt upp murar och hinder för dig själv för att inte fatta förhastade beslut, och var noga med att ta medicinen. Du kommer att komma ut på andra sidan, även fast det inte känns så just nu. Se bara till att du kommer ut på ett bra sätt! Du är ju så klok och fin att jag är helt övertygad om att du kommer att fixa det om du bara är försiktigt :)

Kram!!!

2010-12-21 @ 23:58:35
URL: http://saknadejonny.blogspot.com/
Postat av: Malin

Guuuuud va jag ryser när jag läser de här...vet PRECIS va du menar me hur de känns när man hör en del låtar! O de liksom suger ihop sej i magen o man både saknar o äcklas...bläää! Men vi e duktiga som fan både du o jag! Kämpa på!!

2011-02-01 @ 15:39:02
URL: http://tigermalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0