Back to Black..

Jag undrar hur lång tid det ska ta?
Om jag hade fått bestämma så hade jag mått bra med en gång ju och inte tusen år senare.
Allt ska det vara en direkt effekt på och inte något halvdant.
Men men...

Helgen har ju faktiskt vart riktigt rolig faktiskt.
I Fredags va det ju mycket lugnt. Ingen praktik pga att hon som har hand om det va sjuk och då fick jag stanna hemma.
Jag, mamma, pappa och lillbrorsan gick hem till farfar och hans sambo på kvällen för att käka lite.
Det blev helt underbar mossaka och jag åt tills jag mådde så illa att jag nästan började gråta.
Inte långt ifrån att jag faktiskt kan säga ärligt att jag ville stoppa fingrarna i halsen.
Men jag höll ut och fokuserade på Idol medans jag låg där flämtande i soffan.
Hade min lilla gosunge med mig som va så himlans kelsjuk så det va ju bara för mig att även stå ut med att han tryckte på min mage hela tiden då han låg med antingen armen eller huvudet där för att stödja sig.
Under tiden mellan Nyheterna och att Idol sista minuter skulle starta igen så tog vi bilen hem och bänkade oss där framför tvn istället.
Jay vann och det är jag väldigt glad över.
Hade fått ett spel om Minnah vunnit för jag tycker då rakt inte att hon skulle varit någon värdig vinnare..

Men i alla fall.
I Lördags va jag förbannat trött på morgonen.
Sov ett bra tag och efter det så åkte jag, mamma och morbror Tony till Göteborg för att inhandla dom sista julklapparna.
Jag hittade min kära pippi-tröja som mamma köpte till mig i julklapp!
Den är jag otroligt nöjd med att få.
Annars hittade jag inte ett skit till mig själv förutom att jag köpte det senaste Tekken till xbox360 eftersom jag inte hade det själv, spelat det en del uppe på IRIS men sen dess har jag inte hittat någon som har haft det alls.
I alla fall, efter att vi kommit hem så åkte samma gäng som vart i gbg ner till Kina i stan och käkade.
Vi tog buffe allihopa och sen åt vi efterrätt.
Själv tog jag friterad ananas med glass, mamma tog friterad banan med glass och Limpan tog glass med chokladsås och kex till.
När jag hade ätit färdigt kom min kvinna och hämtade mig.
Vi åkte och hämtade upp lite saker åt mig hos morsan och efter det stack vi hem till henne för att fixa iordning oss och grejer.
Det blev lite sminkning och en massa snack och även Lizzes ena storasyster kom och höll oss sällskap tills vi skulle bege oss till tåget.
Sen tog vi tåget till storstan och begav oss emot vågmästarplatsen.
Vi gick in och drack pepsi på ett ställe en stund för att vi inte skulle vara först på stampet vi skulle gå till.
Jag är absolut nöjd med att jag gick ut trots att jag kände mig väldigt trött, huvudvärk och bara allmänt gnällig och jävligt. Och trots att det va långt ifrån lika roligt folk på denna festen som det va när vi va på Halloween stampet så hade vi rätt roligt.
Det är alltid lika underbart att höra all skruvad musik och studsa runt i takt med en massa människor.
Nej, det gjorde mig gott att komma ut.
Man kan faktiskt ha det jävligt bra utan alkohol och sånt där, bara man är i rätt sällskap.
En sak va dock mindre kul...att tågen började gå så jävla sent.
Lizze skulle ju hem till sin son som fyller 4 år idag. Grattis busunge på 4 års dagen!
Vi fick ju sova hemma hos Tommy och det tackar jag verkligen honom för att vi fick komma hem till honom.
Har inte träffat han sen jag va 16-17 år eller någonting sedan han bodde i Alingsås och jag va en aningen mindre vild.

Så idag när jag kom hem lite efter 9 så gick jag och la mig i sängen bredvid där linus satt och spelade tv-spel. Under tiden jag höll på att somna pratade jag i sömnen och hade mig men till sist fick  jag äntligen sova i några timmar under dagen.
Snacka om att jag va trött!

Sen har dagen bara flytit på.
Vi har ju vart på Linus luciafirande och Limpan va helt grym.
Han fick stå och dansa som tomtefar helt själv framför en fullsatt Noltorps kyrka där det satt föräldrar och andra släktingar till alla barnen.
Vilket fick mig att tänka tillbaks på mitt eget luciatåg när jag gick i lågstadiet då jag va Ängel tillsammans med en annan tjej.
Vi fick sjunga helt själva och jag hade en jätte lång vers, eller då tyckte jag i alla fall att den va jättelång.
Hur pirrigt allting va.
Men fy vad jag önskar att jag va barn igen.

Efter det har det vart rätt lugnt.
Jag har jobbat och det har vart skönt.
Gjort klart nästan alla pärmar helt nu.
Endast några papperssidor kvar att lägga över i datorn.
Och de sista 2 timmarna har jag även suttit och tittat på tvn samtidigt..

Nu hoppas jag bara att filmen ska ta slut sen ska jag sova.

Imorgon får vi se vad som sägs om lägenheterna och jag hoppas verkligen att jag får se dom nu.

Fortsatt trevlig kväll och 3e advent!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0