En strulig uppväxt.

Ja, jag behöver verkligen nya kläder så jag satt och kikade lite i Ellos katalogen som jag fick för några dagar sedan.
Hittade en jacka och en tröja.
Men jag tror att jag köper en jacka i en affär och bara beställer tröjan.
Det är 50% på ett plagg som man köper så det passar ju mig utmärkt.

Och så är det Fredag igen.
Har haft grupp och det va lite små jobbigt sådär när vi började prata om hur vi växt upp och hur det har varit i hemmet.
Jag har en fucked upp jävla barndom trots att det kanske inte verkat så.
Borde egentligen inte lämna ut någon såhär i bloggen men för att folk ska förstå så tänker jag göra det till en viss gräns.

Jag har ju växt upp med en mamma & pappa.
Under livets gång har det även kommit två små syskon, en syster och en bror.
Sladdisar båda två.
Har mycket tragiska minnen ifrån när jag va liten faktiskt.
Men självklart har jag mycket bra också.
Många bråk mellan mina föräldrar har dock satt sig.

-CENSUR FÖR ALLMÄNHETEN-

Min mamma sa för inte allt för länge sedan att jag har blivit känslomässigt störd utav den tiden i mitt liv då dom fick vara hos min syster på sjukhuset hela tiden.
Även farmor sa det till mig när jag och min syster va där och hälsade på när jag hade permis förra helgen.
Moa, min syster sa att det va hennes fel.
Men så är ju inte fallet.
Det är faktiskt ingens fel.
Allting va ett måste.
Mamma och Pappa hade inte tid för mig men det kunde ju inte hjälpas.
Och den bästa lösningen va för mig att bo hos farmor & Rolf.

Ja, vi har ju sett hur allting gick för mig.
Extrema depressioner och började skära mig i 13 års ålder.
Samtidigt i den vevan började man dricka.
Sedan kom året då jag va 15 år och började med droger.
Det började med Ecstacy, sen blev det amfetamin.
Efter det testade jag dom flesta drogerna och på senare har det varit en del opiater och bensodiazepiner också.
Och nu sitter jag på behandlingshem, vilket kommer att vara den enda gången för efter det här ska jag fan klara mig.
Och vill ni veta en sak? Jag är inte bitter för det.
Livs erfarenhet tror jag det kallas.
Nu ska jag bli en "Svensson".

Nej, nu har jag skrivit av mig en del vilket jag kände att jag behövde idag.
Skönt att få ut mig en del.

Tack å hej så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0