Älska sig själv.

Många säger ju att man inte kan älska någon annan för ens man älskar sig själv.
Det är fel, jätte fel!
Jag kan älska andra, min familj, pojkvän när jag har någon och mina vänner.
Men jag är fiende med mig själv och lever i en bubbla där jag är egoistisk på ett elakt sätt bara för att jag hatar mig själv.
Sjuka komplex och annat.

Men det är nog det som är tanken nu när jag bor här helt själv att jag ska lära mig att älska mig själv.
Någonstans måste man ju börja.
Jag umgås ju bara med mig själv nu ungefär.
Och jag trivs med det.
Lära känna mitt riktiga jag istället för min drogpersonlighet.
Det är en ond Alexandra som bara tänker på sina droger och försvarar sitt missbruk in i döden.
Vet att jag försvarade ett set verktyg för R och blev verkligen helt sjuk i huvudet.
Och va arg jag va när han hade slängt det.
Jag trodde inte riktigt att han hade slängt det ifrån början så jag letade helt maniskt efter det i alla skrymslen och vrår utan någon lycka.
Vilket i och för sig va bra.
Det ser jag ju nu.

Idag är det annars Lördag och jag ska städa ordentligt här hemma.
Jag låg och sov till 13:08 vilket va helt underbart.

Kanske skriver en blogg senare.

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0