Kedjetäcke, när är du här?!

Imorgon är det torsdag och jag ska till Borås på min nya tid.
Bytt från måndagar till torsdagar vilket känns mycket bättre.
Nu hoppas jag imorgon att jag får svar angående när och om jag får mitt kedjetäcke.
Va förra måndagen och provade ett bolltäcke och ett kedjetäcke.
Jag ska ju få det pga mina sömnproblem, ångest, oro och massa annat som kommer med bippo-sjukan.
Provade båda och kom till underfund med att det är kedjetäcke som gäller för mig.
För er som inte vet vad boll/kedjetäcke är;
Det är täcken med tyngder i helt enkelt.
Bolltäcke är ett täcke med bollar i. Bollarna är i plast och stora som golfbollar ungefär som är insydda i etapper i täcket.
Det som jag inte gillade med bolltäcke va att det vart väldigt stort, prasslade mycket och så blev det lite jobbigt när man satt med täcket över axlarna så la sig alla bollar längst ned i varje etapp. Tror det endast finns bolltäcke med 6kg tyngd.
Kedjetäcket däremot är ett täcke med kedjor insydda. Det är ett platt täcke som finns med olika tyngd från 4 - 12 om jag inte minns fel.
Det är mycket behändigare enligt mig och det va enkelt och skönt att använda. Kände nästan lugnet redan när jag provade och jag tror det blir perfekt.
Så om ansökan går igenom så får jag börja med ett kedjetäcke på 8kg om ca 1 vecka.

Nu ska jag kolla klart på stalkers och sen sova.
Hoppas min man kan släppa datorn och komma och lägga sig snart också så det blir lite mys innan jag somnar.


Tjoho!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag har ett kedjetäcke, hur underbart skönt som helst.

Svar: Har du haft det länge och fungerar det bra för dig?
Alex

2013-09-12 @ 08:11:29
URL: http://insaniacparttwo.blogspot.se
Postat av: Sandra Piik - Att leva som psykiskt sjuk

Kedjetäcke kom på tal för mig också i veckan... Men ja har inte råd att köpa ett för 2000-3000:- här får vi inte låna. Måste du köpa ditt själv också?

Svar: Nej vi får av landstinget. Täcket som jag skulle få hade kostat mellan 5-6000 kr om jag hade köpt det. Men det är i många län som personer måste betala för täcket själva har jag märkt. :(
Alex

2013-09-20 @ 19:58:20
URL: http://piiket.blogg.se
Postat av: Sandra Piik - Att leva som psykiskt sjuk

JA det är fruktansvärt irriterande, för jag skulle verkligen vilja ha, och behöva ett kedjetäcke men skulle aldrig ha råd :/

Svar: Jag fick avslag för att jag ansökt i fel kommun först men nu har jag gjort en ny på hemmaplan och det verkar gå bra. Borde kunna ges till alla vid behov tycker jag.
Alex

2013-10-02 @ 16:48:50
URL: http://piiket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0