Tv-spel & smaskig mat.

Det blev aldrig att gå ut och gå med min farmor idag.
Jag hade en dum jävla tvätt-tid och va verkligen tvungen att ta den då det är svårt att få en lämplig här i huset.
 
Fick tillbaks brev ifrån hon som har hand om mitt försörjningsstöd. Hon skulle ta upp det med hennes grupp imorgon om jag kunde få pengar eller inte.
Så jävla taskigt om dom inte ger mig någonting, då blir jag ju fan utan och hur ska det gå i så fall?
Jag har fortfarande el som inte är betalad, min hemförsäkring, tv, sjukvård samt några avbetalningar som jag har till inkasso fortfarande.
Det suger lite måste jag säga för dom börjar med räntan direkt igen då.
Jag kan inte heller betala min räkning till Tradera och då kan jag heller inte sälja mer grejer så jag får några extra pengar som kan gå till diverse saker.
Jag får hålla tummarna att jag får någonting så jag kan betala tillbaks till dom som ska ha pengar för hyra och telefonräkning.
Min idiot till pappa ger mig den i födelsedags present, det va ju schysst... Eller inte!
Hade min mamma levt hade hon fan inte gett mig det i födelsedagspresent. Förra året fick jag 3000 som skulle gå till resa eller annat som va viktigt att betala om jag behövde pengar.
 
Annars mår jag sådär idag, har dagdrömmar igen om självmord och ser allt framför mig precis som det va för några månader sedan.
Det är fruktansvärt jobbigt då jag faktiskt blir rädd att jag skulle göra något så idiotiskt som att försöka ta livet av mig igen. Hur många skulle jag inte såra då nu efter allt som redan hänt?
Och vad skulle det göra mot Nicke.
Jag skulle aldrig såra honom medvetet, det kan med all säkerhet bli så att jag gör det då jag inte tänker och det kommer grodor ur munnen på mig. Får skylla mig själv då att jag är så dum i huvudet.
Dock skulle jag inte vilja ta livet av mig då det är någonting av det egoistiska man kan göra, men tyvärr blir man jävligt ego när man mår skit av någon anledning.
Han är något av det underbaraste som finns i mitt liv och jag skulle lätt kunna gå över lik för honom, hoppas iofs att jag slipper, men OM.
 
Idag har det inte svängt så mycket uppåt, inte så att det har påverkat dagen i alla fall. Kan ju vara så att jag inte märkt av det så mycket heller eftersom jag har suttit inne i tv-spelet och då varit totalt kontrollerad på det.
Det är ett av mina tidsfördriv och även det som jag använder mig av för att kunna släppa allt runt omkring. Det funkar utmärkt som distraktion från verkligheten.
Idag har det varit Dead Island som har suttit i mitt Xbox360 hela dagen.
Har ju mest Zombie spel då jag får ut lite aggressioner när jag hugger huvudet av alla levande döda.
 
Vi får se hur jag mår imorgon om jag klarar av dagen eller om jag får lägga mesta tiden på tv-spel då också.
Ska försöka träffa farmor imorgon istället och ut och promenera med henne och hunden Selma som min faster passar åt en kollega.
 
Men nu ska jag återgå till min matlagning. Idag blir det lchf igen, hamburgare i salladsblad med dressing. Jag tänkte att jag delar med mig av receptet också.
Efter som jag gjorde om dom lite så är det mitt eget recept.
 
Ingredienser:
800g blandfärs, 4st ägg, 3msk olivolja, 1st gul lök, 4st vitlöksklyftor, 1msk dijonsenap, 9st skivor cheddarost (använder mig av färdigskivade som finns i 10pack), salt, peppar, chilikrydda, vitpeppar.
dl str
Ingredienser till dressingen:
2cl creme fraiche, 1msk sambal oelek garlic (vill du ej ha starkt så ta mindre av detta och 2tsk chilipeppar istället), ¾ tsk vitlökspulver eller 3 vitlöksklyftor. (du kan ha i ca ½dl ströbröd om du ej kör lchf.)
 
Gör så här:
• Hacka lök & vitlök, blanda sen med färsen. • Tillsätt äggen, olivoljan, senapen & ströbröd. Blanda ordentligt och smaka av med kryddorna. • Forma sedan biffarna efter önskad storlek, kom ihåg att dom drar ihop sig i pannan. • Låt sedan biffarna stå i kylen ca 10-15min. • Blanda sedan creme fraiche, sambal olek garlic och vitlökspulver i en skål och låt också den stå i kylen och dra sig medan du gör i ordning tillbehören. • Stek eller grilla ena sidan, vänd sedan och lägg på cheddarosten. • Servera i stora salladsblad, du kan ju köra i bröd om du inte kör någon diet eller bara vill prova på vårt sätt. Sen kan du mixa tillbehören själv, t.ex rödlök, tomat, gurka, bacon eller ananas.
Smaklig måltid!
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0