Abstinensen.

Idag har varit en hemsk jävla dag, en av dom 10 jobbigaste dagarna på mina 2år och 4 månader som drogfri.
Värsta dagen va när mamma gick bort, även första gången hon blev sjuk va en av dom dagarna, när hon blev sjuk igen och vi fick reda på att hon inte skulle överleva cancern en gång till.
Där i mellan har det varit några dagar som har sugit fullständigt.
 
Idag i alla fall så vaknade jag och mådde piss, gårdagen va jävligt dålig också och kvällen katastofal men idag kändes det som att jag skulle gå under.
Jag fick sjukskriva mig ifrån jobbet och vägrade att gå upp ur sängen, tänkte det värsta att det ena leder till det andra och sedan sitter jag där igen.
Det kändes så konstigt eftersom jag hade riktig abstinens.
Jag vet att vi lärde oss en del när jag va på IRIS att det finns någonting som heter PAA, postakut abstinens. Trodde ju att det va nåt som bara dök upp dom 3-9 första drogfria månaderna men efter att jag varit inne och läst lite så såg jag folk som fått det 1, 2 och 3 år efter att dom blev av med sitt missbruk.
Svettningar, myrkrypningar och ett otroligt jävla sug efter en fix.
Trodde ju också att det kunde varit för att jag inte tog medicinen exakt samma tid som jag brukar och att det va den jag fick abstinens efter men när jag hade tagit den så försvann känslorna ändå inte.
Har knappt kunnat tänka på någonting annat och har därför isolerat mig utom då jag pratat med psykakuten och så.
Det finns en stående plats om jag skulle behöva den under helgen, tack o lov för den kan faktiskt behövas.
Allt som har kretsat kring mitt dåliga psyke, abstinensen och vad som har hänt idag skriver jag inte här utan dom som ska veta vet.
Mer än att det har varit en fruktansvärt turbulent dag behövs inte sägas.
 
Dagen har gått som den ska annars trots den jävla abstinensen och depressionen från helvetet och jag har hållt mig ifrån att prata med nästan alla.
Dom få samtalen jag har svarat på kommer ifrån Limpan, pappa och morfar. Resten vägrar jag att svara på, till vilken nytta hade det varit?
Måste ju säga att det suger att jag inte är med Nicke idag heller. Saknar han massor men när det är sådana här dagar så är det ju extra mycket.
Jag va ute och gick i regnet förut för att få tankarna på lite annat, så saknaden inte blev så påtaglig som hemma och sen behövde jag storhandla också.
Rensade kylskåpet i natt så det enda som fanns kvar va sylt, fil, björnbärskräm, mjölk och saft. Inte mycket att hänga i granen.
Så jag gick och storhandlade, fick kämpa som fan för att få hem allt och vet inte hur många gånger jag faktiskt stannade på den korta vägen ifrån affären.
Nu blir det i alla fall mat i dag också, pepparbiff och delikatesspotatis med chili-bea.
 
I morgon hoppas jag att lill-brorsan dyker upp här och stannar över natten, pappa ska eventuellt ha en kompis på besök och det får han mer än gärna ha så jag kan ta över Limpan en stund.
Måste ha någon sorts sällskap men inte av massa människor så då blir min broder ett bra val .
 
Nu ska jag släpa mig själv ut i köket och kirra maten så jag inte svälter ihjäl och så kanske man kan stilla abstinensen med kött eller daimen som jag har köpt till senare.

Ha en bra kväll alla!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna Rosvall

Du tog dig igenom denna dag som helt klart verkar ha varit skit rakt igenom, beundrar din styrka! Hoppas att resten av helgen blir bättre för dig!

2012-10-20 @ 00:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0