Tack o lov, en bra dag!


Det har varit en bra dag efter så många mindre bra.
Jag somnade sent igår, närmare 3 tiden, och jag hade ställt klockan på 10 i morse. Eftersom jag hade fått ett sms av Emelie så struntade jag i att dra mig en timma som jag brukar.
Vi hade ju pratat om att åka till Göteborg när hon nu skulle vara ledig idag.
Jag spolade upp ett bad och lagom till att jag kommit upp ur badet så ringde hon på. Vi käkade lite frukost här hemma och jag fixade i ordning mig, sen drog vi.
Det va härligt att man inte behövde ha någon jacka på sig utan att solen skapade en riktigt skön och varm vår-dag.
Vi kikade lite kläder och så skulle vi kolla present till Hampus.
Det gick riktigt bra vad gäller kläder då vi båda köpte oss ett par svarta jeans, precis det jag har saknat.
Jag såg en massa söta små koftor och toppar också men jag köpte ingen.
Vi käkade lunch på Le Croissant och så testade vi IsChai på Espresso house, jag måste säga att den va godare än Chai Latte som jag för det mesta dricker där. Godare riktigt kall helt enkelt.
När vi kom hem till stan igen åkte vi ut till H & E och lagade mat innan vi fick skynda oss tillbaks till stan för att spela lite badminton.
Det är ju ingenting jag gör speciellt ofta, endast på sommarn. Men det va roligt och skönt att få svettas lite.

Men nu är jag super trött och det känns riktigt skönt då jag inte har några sömntabletter som jag faktiskt kan ta utan att bli som en jävla zombie imorgon.
Har några idiotiska Alimemazin som är det verksamma ämnet i Theralen. Jag har dom både i 5mg och 20mg men jag mår inte bra psykiskt av att ta dom.
För det första så somnar jag inte på dom och för det andra så får jag släpa mig upp ur sängen, även om jag har fått 20 timmars sömn och är tröttare än när jag somnade.
Ingen människa mår egentligen bra utav att gå runt och va trött och zombie-liknande i huvudet.

Annars dom senaste dagarna så har jag inte mått bra alls, inte på över 2 veckor faktiskt.
För mycket tankar som snurrar i huvudet och jag känner att det är lite mycket ibland, jag önskar att man kunde lägga över allt någon annan stans ibland.
Någonting som jag har märkt nu sedan helgen är att jag jobbar upp mer och mer ilska mot vissa personer. Egentligen är inte det så konstigt då dom personerna som jag känner mig riktig förbannad på är dom som har dumt beteende öppet fast ändå inte.
Dom där personerna som låtsas vara så bra men som egentligen skiten lyser igenom på, dom som i den råa verkligheten är riktigt elaka.
Jag kan sitta och fundera mycket på hur man ska få dessa personer att hålla käften, jag hade så gärna velat konfrontera. Men antagligen hade det gjort saken väldigt underlig då jag vet att det hade spridit mer skit med sig i slut ändan.
Inte sån skit som jag behöver bry mig om, men vem orkar med en dåre som gör vad som helst för att förpesta livet för andra?
Jag kommer inte att kunna vara tyst för evigt men jag kommer i alla fall att behärska mig en stund till.

Men nu är jag på tok för trött och ska hoppa ner i sängen.
Känner att jag har varit rätt dålig på att skriva det sista så jag ska försöka att få ner lite mer tankar. Mycket är ju rätt så dystert och det kan vara rätt så segt att få ner allt.
Jag har ju bra och dåliga perioder och det märks tydligt i hela min blogg, sedan första inlägget.
Får se vart mina tankar går imorgon!

Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0