Det finns liv att rädda!

Det har varit en seg men skön fredag.
Jag va hos min Case Manager och fixade nya papper till försäkringskassan och så hade vi samtal.
Det har varit 15-16 grader ute i och min balkong har stått öppen hela dagen.
En skön och lugn dag och kvällen har givit mig både motion och sällskap.

Har legat och tittat på haj program nu ikväll.
Det finns inget djur som är så vackert, mystiskt och fascinerande som hajar. Jag älskar dom i alla dess former och storlekar.
Man blir både ledsen och frustrerad när man hör att miljontals hajar dödas varje år, främst för deras fenor, till den förbannade hajfens soppan, men ibland fastnar dom på kroken av misstag.
En miljon döda hajar är mycket, försvinner dom helt så förstörs hela ekosystemet.
Vi människor är dock inte så smarta så att vi förstår att om hajarna försvinner så försvinner också många andra djur, till slut försvinner även vi.
Många människor är rädda för att dö men dom gör inget för att förhindra att vi utrotar liv, och till slut utrotar oss själva.
Låt hajarna och alla andra djur vara. Dom utrotningshotade djuren behöver oss och vi dom. Alla behöver vi varandra!

Jag ville bara påminna er om det innan jag lägger mig.
Hade annat på hjärtat men det tar jag imorgon.

Sleep tight!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0