Tillbaka till verkligheten.

Jag har varit i verkligheten ett tag nu men efter att mamma gick bort för 2 månader sedan har det varit så mycket konstigt i huvudet att jag inte vetat varken ut eller in.
Nu har jag kommit en bra bit på vägen men allt känns så konstigt utan henne.
Det är min mamma jag behöver men när man inte får ha henne i sitt liv blir man tvungen att göra något åt det.
Så många tillfällen dom senaste månaderna då jag varit på väg att ringa henne för att berätta någonting som jag har gjort eller när det har varit något annat, som jag har kommit på mig själv och insett återigen att hon inte finns.
Det gör lika ont varje gång och det skär igenom hela kroppen, jag mår illa.

Men annars går ju allt framåt.
Jag håller mig från drogerna och nu är ett jobb på  väg.
Det är ett steg i rätt riktning för att bli vuxen.
Efter begravningen började allt gå lite lättare och nu är det bara urnsättningen kvar som vi ska ha nästa Torsdag.
Vi valde ut en jättebra plats som jag tror vi allihop är överens om. Nu är det en sten som ska kikas på och jag hoppas att den är bra så att vi slipper leta mer efter det.

Idag kom jag i alla fall på att jag ville skriva lite här efter att ha tittat på ett avsnitt av Det Okända.
Jag blev lite förvirrad då jag har sett många avsnitt med olika medium som hjälper människor med sina "spöken".
Vissa blir jag lite mer övertygad av än andra. De som pratar med andarna och beskriver saker utan att titta på eller fråga personerna som blir hjälpta med sin "spöksituation", om saker stämmer eller inte är dom som jag tror på mest.
Men vi säger som Terry E, som jag är helt övertygad om att han sysslar med Cold Reading är verkligen hemska.
Jag blir på något sätt äcklad i vissa situationer som när han satt med en mamma som blev av med 3 barn i tsunamin 04, där han mer än en gång säger saker som inte alls stämmer och talar emot sig själv.
Ju fler program jag har tittat på desto mer märker man om någon inte vet ett skit vad han pratar om.
Som att när mediet nämner en sak som han/hon inte får bekräftelse i eller att det inte stämmer alls så ska det vara ett "skämt" ifrån anden.
Det låter ju nog rimligt.
Jag själv tror att det finns dom som lärt sig det här med C R så bra och är så vana vid att få bra respons ifrån oförstående människor att dom tror att dom nästan jämt kommer att få det, och när dom väl gör fel så får man ju dra till med någon nödlögn som att det skulle vara något anden skämtar om.
Anden kan ju knappast försvara sig så det är väl inte så konstigt att man skyller på den.
För er som inte vet vad C R är så ska jag ge er en liten snabb lektion i det.
Cold Reading används för att få ur en person information utan att denne är medveten om det. Man gör att personen man läser tror att man vet mer om den än vad man egentligen gör.
Många medium frågar om den dom pratar med förstår vad eller vem man menar när man kommer med några vaga beskrivningar.
Dessa beskrivningar på hur folk va, såg ut eller betedde sig i livet stämmer nästan in på någon vi alla har känt eller känner. Även händelser som nästan alla haft kan beskrivas med vaga ord.
T.ex "jag får kontakt med en äldre kvinna med vitt hår och glasögon". Och det är en beskrivning nästan vi alla människor har på någon gammal släkting eller så.
Eller "du har problem med en vän eller släkting". En vän eller släkting är ju väldigt intetsägande då det i regel kan vara vem som helst och nästan alla har någon sorts problem med någon vi känner, vare sig det är så att man blivit ovänner, är orolig över någon, eller att nån är sjuk. Ett problem med någon kan bestå av så mycket.
Ofta när ett medium beskriver ett dödsögonblick är det att dom känner att "det är svårt att andas" eller "har ont i/känner tryck över bröstet".
Hur många har inte svårt att andas när dom dör? Och hur vanligt är det inte med hjärtinfarkter och liknande nu? Man kan ju till och med dö av hjärtesorg så även det kan ju stå för bröstsmärtorna.
Ett tredje exempel är att "du hade en otäck upplevelse när du va liten som hade med vatten att göra".
Hur många hade INGEN otäck upplevelse med vatten när man va liten?
Det finns hur många exempel som helst.
Jag tror säkert att det finns folk som är äkta men dessa människor behöver inte fiska efter ett svar eller en bekräftelse på deras påståenden.
Dom struntar i det som händer runt omkring och dom kommer med lite mindre vaga uttalanden.
Jag har själv aldrig varit på en seans eller så men jag vågar nog säga att jag faktiskt har träffat en person som va "synsk" på något sätt.
Hon kunde inte tala med andar och sånt men hon visste saker om mig första gången jag träffade henne som bara några få människor på jorden vet.
Det va inte heller så att vi bor på samma sida av Sverige och inte så att jag hade pratat med henne innan heller.
Jag va hos henne och hon frågade om hon fick läsa av lite intryck hon fick under tiden jag fick min massage.
Min tanke va att det bara va skit när hon började prata, jag tänkte att så känner många och det har väl hänt nästan alla.
Jag låg bara och lyssnade och fokuserade på min massage så hon fick ju heller aldrig veta om det hon sa faktiskt stämde.
Men sen sa hon i alla fall att hon kände en sak som bara jag, min mamma och 2 andra personer känner till och det fick mig tillräckligt övertygad att börja tro på något.
Saken är ju den att hur mycket jag än har vridit och vänt på det så finns det inget bra svar till hur hon kunde veta just den saken, som är en väldigt allvarlig sak och som inte stämmer in på var och varannan människa.
Det är en ovanlig händelse och jag känner ingen annan som varit med om det alls.
Hade hon sagt dödsfall, sjukdom, våldtäkt som är allvarliga saker men som stämmer in på många i missbruket så hade jag inte trott på det eftersom det inte är ovanligt.
Så detta är någonting jag kommer att få gå och grubbla på resten av livet tror jag.
Efter den gången vågade jag knappt gå dit igen för att jag trodde hon kunde läsa mina tankar, jag va ju redan paranoid så det gjorde ju inte saken bättre just då.

Men i alla fall.
Jag vågar erkänna att jag tror på att vissa människor kanske kan känna på sig och se saker som inte andra kan. Men det finns också många som är fejk och låtsas, bara för att dom kan och för att det finns pengar att vinna på det.
Jag kommer aldrig att gå på en seans om den inte är gratis och jag skulle i så fall inte avslöja så mycket som ett ord ur mitt liv.
Skeptisk kommer jag vara till motsatsen är bevisat, och det räcker inte att en bevisar att det fungerar utan alla får bevisade det i så fall var för sig.

Nu ska jag återgå till min soffa och sen blir det i säng tidigt.

Hej!
Här har ni en bra länk!
http://www.youtube.com/watch?v=tPW3i-kZtCQ&feature=related

Kommentarer
Postat av: Maria

Beklagar din mammas bortgång. Hoppas du lyckas hålla huvudet ovanför vattenytan.

Kram

2012-08-12 @ 19:42:54
URL: http://mariamalmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0