Här är några dagar ifrån Psyk 2

Kära avdelning 2. (1)

Då är man här igen. Senast jag satte min fot här va efter självmordsförsöket i September. Då va jag fullproppad med benzo tabletter. Men inte denna gången.
Det är lite ändring i medicinering.
Jag äter inte längre Campral, dom funkade ju ändå inte så det va ju ingen mening med att jag stoppade i mig något som inte gav mig något.
Vi har ändrat lite i Lyrican. Jag får nu 75mg morgon och kväll och en 50mg vid lunch.
Men nu väntar jag mest på att tiden ska gå fortare så jag får börja med Subuxone.
Hoppas verkligen att det kan hjälpa mig annars får man helt enkelt fortsätta att leta vidare bland dom olika behandlingarna.
KBT och DBT är sådant som jag tittat lite på.
DBT tror jag att jag gör vilket fall, verkar bra för oss som har självskade beteende.
Kommer att bli mycket prat med läkare och kurator på beroendeenheten också vilket känns bra för nu ska vi börja beta av jobbiga saker som dumma förhållanden, våldtäckt, vart ifrån min ångest kommer och göra en ordentlig utredning om vad det är för diagnos jag har egentligen.
Tror inte det kommer ändras något mer än att Bipolär 2 är mitt huvudproblem.
Bearbeta sorg och sånt som gnager i mitt huvud.

Men men, nu i alla fall ligger jag här i sängen.
Snart kvällsmat här på avdelningen.
Träffade förresten Systra Mi Sophia här inne igen.
Inte sett henne på 1 år typ.
Och nu är vi här båda två…igen.
Delade rum i några dagar innan hon stack på helg-permis.
Nu delar jag med en annan kvinna.
Jättebra tjej faktiskt.
Lätt att ha att göra med och det är skönt att det inte är någon jävla idiot för det har man ju varit med om här förr.
Enda som stör mig är att hon snarkar så förbannat och jag får nästan lite kramp i hjärnan.
Kunde inte somna natten tills idag (Tisdag) pga snarkandet så nattpersonalen fick komma med öronproppar och något att somna på.

Har lånat massa böcker idag som jag ska börja beta av under tiden jag är här.
Jag å min rumskamrat va i biblioteket med min favvo-personal Inger.
Blev massa självbiografier.
Ingen dans på rosor, handlar om någon tjej som är schozofrein.
Våldtagen…ja ordet säger la allt. En svensk tjej i alla fall som skrivit den.
Samt Vansinnet. En kvinna som lider av Bipolär som kan bli rätt så intressant att läsa.
Har ju bara några få sidor kvar av Snabba Cash nu och då måste man ha något mer när man ligger här.
Men erkänn en sak, det är sjukt att jag hellre är här än på Grindgatan?
Jag kan inte hjälpa det men jag är så trött på den jävla skiten där faktiskt.
Inte fan är jag 12 längre…

Men det kanske inte alla förstår.
Jag har egna val och jag går den vägen som jag tror är rätt.
Är den inte det så är det bara att backa bandet och ta nästa väg.

Nej, nu blir det kvällsmat och sedan natti natti!

 

Peace Out

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(2)

Ännu en dag då man fått veta lite mer hur planeringen ser ut.
Soc letar efter en lägenhet åt mig nu som passar. Kan bo nästan vart som helst utan Noltorp. Och det ska fan inte vara en 1a.

Idag satte dom också datum på när min substitutions behandli ng.
Alltså om 1,5 vecka. Så nu försöker soc fixa iordning allt så snabbt som möjligt.
Men jag tänker aldrig komma tillbaks till Grindgatan.
Sophia ska också söka lägenhet i Alingsås. Systra Mi!

Nej, men nu ska jag lägga mig och sova.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

(3)
Jaha, ännu en dag här har snart gått.
Eftersom jag inte har något internet här så läggs detta in på bloggen i efterhand.
Men idag har jag i alla fall fått ett superbra besked.

Jag har fått en lägenhet.
Dock där jag absolut inte vill ha den och att det bara är en 1a på 40kvadrat.
Men vem är jag att klaga.
Jag ska få klädbidrag och möbelbidrag.
Så den 21 börjar jag med Subuxone och förmodligen får jag flytta in i lägenheten redan då.
Det som behövs först och främst är en säng.
Ska försöka få tag på min mor så vi kan diskutera det där för mina päron lovade mig en säng för längesedan.
Nu är jag i alla fall jättelycklig.
Allt börjar gå min väg.
Lägenhet, substitutionsbehandling, månadskort (tåg&buss), fullt soc-bidrag, klädbidrag, möbelbidrag och en helt ny start på mitt nya liv.
Håll fingrar och tår så att jag klarar det här!
Fan ta mig annars!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter alla goda nyheter så va det självklart att något skulle vara fel.. (4)

Inte för att jag gråter över det direkt.
Fick nyss ett läkarsamtal och där fick jag ett papper.
Så sa läkaren lite fint.
” Jag måste här meddela dig Alexandra om att du har Hepatit C.”
Inget oväntat heller om jag ska vara ärlig.
Ska bli kontaktad av läkaren på infektion så ska vi följa sjukdomsförloppet och sedan prata om behandling emot det.
Så nu vet ni, med mig ska man inte dela blod.
Inte för att någon gör det heller men i alla fall..

Annars har jag idag flängt som en jävla dåre med Pamela.
Först kom hon och hämtade mig så drog vi till Alingsås.
Hämtade mitt rekomenderade brev på ICA.
Journalen ifrån St: Göran.
Beroendeenheten skulle ha det så det va bara att fixa fram det.
Sedan åkte vi till GG.
Jag skulle hämta lite kläder, en jacka och lite så.
Glömde dock min sminkväska vilket jag är en aning bitter över så jag hoppas att mamma kan komma med den i helgen annars får jag ta den på Måndag när jag ska till sjukhus tandläkaren i Alingsås.

Men i alla fall.
Efter det åkte vi vidare till banken där jag hämtade ut kontoutdrag ifrån båda mina konton till soc.
Fyllde i alla papper och fick allt iordnng.
Möbelbirdaget, klädbidrag, bidrag till busskort mellan Alingsås-Borås.
Och så självklart HELA soc-bidraget.
Så jag kommer faktiskt att vara en aning rik denna månaden som kommer.
Plus att min soc hade glömt att sätta in 1200 kronor innan hon gick på semester så även dom pengarna kommer jag att få i veckan eller runt den 21a.
Bara massa bra besked, utom C då men den skiter jag i om jag ska vara ärlig.

Nu ska jag snart väcka Kicki, min rumskamrat så hon kan följa med och dricka kaffe.
Får se om vi ska ha lite kul ikväll. Hade varit passande faktiskt. Söt e hon!

Ha det bra så länge folket!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Regnar Bort. (5)

Ligger inne på mitt rum. Fick byta till 12an igår så nu ligger jag i ett stort rum helt själv med två tomma sängar. Hoppas Systra Mi kommer tillbaks tidigt imorgon så hon kan ta en av platserna. Jag pallar inte ligga med två tjejer som skär sig för att sånt blir man ofta själv också tagen av och då sitter man sedan med något vasst.
Och nej tack, jag ser ut som en skärbräda redan och behöver inte förvärra det nu när allt faktiskt går framåt.
Nöjd med medicineringen som jag har nu faktiskt.
Mår mycket bättre än vad jag har gjort på ett tag.
Känner mig lite mer stark i mig själv men det får inte gå till överdrift för det är då det kan gå fel. Högmod tror jag att det kallas.

Annars idag gör jag inte mycket.
Bråkat med den jävla fitt-David personalen idag IGEN.
Orkar inte med den idioten som hela tiden ska hävda sig. Vill bara spy på aset.
Men annars är det bra folk inne på avdelningen.
Ett ansikte ifrån Alingsås dök upp igår också.
Ingen viktig person direkt.
Conny va snäll och kom in och gav mig Coca-Cola i morses. Sa igår till honom att jag gillar avslagen cola på morgonen så det fick jag.

Ska försöka få min kära mamma att köpa så jag har internet igen.
Kan vara skönt om hon kan höra av sig.
Jag har lånat ut min Sony Ericsson laddare till min granne här inne så jag ska fråga ifall han kan låna ut sin telefon så jag kan messa mamma i alla fall.

Nej, dags att röra lite på sig.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nattsköterskan gav mig fel medicin!! (6)

Men det är verkligen ingenting som jag hänger läpp för.
Blev en starkare medicin istället och så har jag min vanliga medicin kvar  att ta.
Hehe, tji fick hon.

Ska lägga mig och titta på two and a half men.

SLEEP TIGHT SUCKERS!

____________________________________________________________________________________________

Söndag.. (7)

En tråkig jävla skit Söndag i den regningaste staden i Sverige  –  Borås.
Fia kom nyss tillbaks ifrån sin helg permission som uppenbarligen inte va ett dugg bra.
Älskade Systra Mi, vad gör du emot dig själv?
Vi ska vinna våran kamp och gå vidare i våra liv som vinnare.
Hjälpa varandra upp på fötterna igen och ta tag i våra liv.
Ett ömsesidigt måste för att vi ska överleva.
Ärligt rakt igenom fast man har varit allt annat än ärlig under hela sin livstid än så länge.
Inget ovanligt fenomen med att ljuga om precis allt, vilket även det är jävligt jobbigt.

Men nu ligger vi här inne på rum 12. Hon är 12:1 & jag 12:3.
Det är äckligt tryggt här innan för dessa väggar.
Ett sjukt ställe att vara på egentligen men jag väljer faktiskt detta låååångt före Grindgatan.
Fy i helvete vilket piss ställe.

Annars idag har jag fan inte gjort ett skit.
Hor-David jobbar kväll nu och är min kontaktperson och jag orkar inte med honom.
Jävla AS!
Bara tråkig och sur personal som jobbar överhuvudtaget idag.
Får fortstätta mig att hålla mig här inne på rummet.
Har haft kraftig jävla ångest idag också.
Känns ju sådär men det går la också över.

Mensvärk som fan också… BAJS DAG!

Nu ska jag lägga mig och kolla på lite Charlie Sheen.

________________________________________________________________________________________________

MÅNDAG, en Bra dag. (8)

Idag gick jag upp i tid. Käkade frukosten jag hade beställt.. 2 tallrikar med gröt.
Efter det hoppade jag in i duschen för jag tänkte göra mig lite fräsch inför tandläkarbesöket.
Men mitt i duschen ropar personalen på mig att klä mig för jag skulle till beroendeenheten.
Nästan sprang dit med Anne, min kontaktperson.
Väl där framme fick jag veta att jag skulle möta läkaren som nu skuile bedöma mig.
Och jag ska nu gå in i Subuxone behandlingen.
Känns väldigt bra faktiskt.
Så nu kanske jag får börja med det redan imorgon.
Måste bara lämna urinprov som är negativt.
Bra där ALEX!!

Pratade med min kärlek Fredrik förut också.
Han fixade ett par skor åt mig.
Sötaste älskling!

Nu ska jag ligga här på rummet med Fia och slappa, dricka cola och käka kexchoklad.

Sweet Dude!


Kommentarer
Postat av: Rasmus

Tja vill bara säga att jag tycker du är en mycket stark person och jag tycker du skriver jättebra.

Kan vara väldigt nyttigt för människor att läsa om hur du och andra i samma sits har det och få en glimt in i era liv.

2010-11-02 @ 22:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0