Satsa på livet

Ibland är livet som ett spel.
Det borde det inte vara men så är det.
Antinge satsar man högt och hoppas på det bästa.
Men då slår det ju också tillbaks ganska bra.
Eller så fegar man och ångrar sedan att man inte spelade och vann.

Det är ett sjukt beteende egentligen.
Jag ryggar ofta tillbaks eller så fäster jag mig så sjukt jävla hårt till en person under en kort period och byter sedan ut denna.
Har märkt på många av mina vänner att dom också är sådana människor.
Jag tror inte att det är medvetet utan det är nog bara något som sker vardagligen.

Men va mycket saker man ångrar.
Vad kraftig ångest man har haft pga saker man har gjort.
Dumma saker som man har gjort.

Det sägs ju att man ska aldrig ångra det man har gjort utan istället det du inte har gjort.
Hade gärna levt så men det har jag väldigt svårt för.
Och hur mycket har man inte gjort bort sig på fyllan.
Jag brukar ha sån bakfylle ångest så det skriker om det, speciellt om jag själv inte kommer ihåg vad som har hänt utan andra berättar det för mig.
Då mår jag så dåligt att jag verkligen är på gränsen till att bryta ihop totalt och överväga självmord.
Ja, jag är väldigt känslig just då.
Men om folk inte berättar vad som hänt så lever jag efter att det man inte minns har aldrig hänt.

Nu ska jag göra en storstädning här hemma.
Börja packa grejer så jag slipper det imorgon.
Hänga tvätt, vika tvätt, diska och annat.
Fylla mobilen med en massa bra musik.
Ja, sånt som behövs innan man drar hem till Alingsås i lite mer än en vecka.

Hoppas på att min snutta Emelie ifrån Uppsala ringer idag också.
Längesedan jag pratade med henne nu.

Dagens Ord: Hamburgare
Anledning: Tittade på tv och där kom reklamen som Max gör för en av deras underbara hamburgare. Där är svaret.


Ciaoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0