Livet kan inte bli bättre!

Jag är här på behandlingshemmet.
Mår förbannat bra.
Har ju haft en sjuk fas då jag fått gå igenom mycket skit i mitt huvud.
Konspirationer, tester och andra saker.
Fick ju reda på att jag lider rätt hårt av paranoia.
Gjorde ju testet med skötaren och det va mycket som inte stämde i mitt hjärnkontor.
Blir mer svart på vitt när läkaren tittat på det.
Men för er som inte vet.
Paranoia är bara en högre form av uppmärksamhet.
I alla fall enligt mig.

Nevermind!

Jag har mått bra nu i flera dagar.
Känner mig dock lite hängig precis som att jag håller på att bli sjuk.
Sovit nästan hela dagen idag.
Men ingen feber har kommit, inte heller något ont i halsen.
Det kan ju tydligen bero på att jag har slutat röka nu också.
6 hela rökfria dagar har jag haft idag.
Konditionen är på väg tillbaks och det känns superbra!

Heidi kom tillbaks idag så nu är träningen ett måste igen.
Känns så jävla segt att träna själv.
Så idag blir det spinning och imorgon blir det dubbelpass.
Super kul och det är ju rätt behövligt.
Nu är jag ju ute efter den där superkroppen.
Haha, vi får la se hur det går.

Min relation till Robin är lite underlig.
Vet inte vad vi har.
Och han har fått känna av min Borderline så det skriker om det.
Jag får mer och mer symptom av det nu igen när jag är drogfri.
Den blir inte lättare direkt.
Hallå!
Det är mycket man får betala för att vara drogfri.
Diagnoser som spökar blir mer synliga nu.
En underlig människa är jag.
Men så länge jag mår bra är allting bra.
Jag har någon som jag kan bry mig om mycket här och det är kul.
Både mig själv och min han.

Går inte ihop med alla människor, och det är sånt jag kan leva med.
Dock börjar folk att bete sig underligt på grund av det.
Men om jag ska vara ärlig så är jag inte här för att skaffa mig vänner heller.
Om man bara får en eller ett fåtal man kommer bra överens med så är jag nöjd.
Hade kunnat klara detta själv också, för jag är inte här för någon annans skull.
Jag vill att jag ska sköta mitt och andra sitt.
Men vissa klarar inte riktigt av det där.

Nej, men jag har tänkt mycket.
Jag har börjar fundera på vad mitt liv ska gå ut på.
Flytta till Karlstad har jag tänkt göra.
Börja plugga där, har kikat lite smått efter olika fotograf utbildningar m.m.
Ha ett förhållande med någon som klarar av mig.
Kanske få en kotte när tiden är inne.
Jag tar allt som det kommer helt enkelt.
Blir nog bra till slut ska ni se.

Ska åka hem på Torsdag.
Känns skönt med lite miljöombyte.
Stänga av allt som händer innanför dessa väggar.
Umgås med familj och vänner.
Tatuera in IFK loggan på benet ifall Jimis kompis har tid.
Annars blir det bara dom där små drakarna i mitt tv-spel som jag hade när jag va lite.
Bubbles Bubbles.
Men dom får Jimi göra.
Ska inte tillbaks hit igen för ens på Måndag.
Det är ju min första permis och det känns helt pirrigt att åka tillbaks till hemstaden.
Jag vet att jag aldrig kommer att kunna bo där igen, inte på några år i alla fall.
Men alltid kommer den ju att finnas där och jag kommer alltid att kunna åka dit.
Blir nog lite nya piercingar också om jag ska vara ärlig.
Läppen ska igenom igen, både uppe och nere.
Eventuellt bröstvårtan också.

Nej, men nu har jag skrivit en helt "vanlig" blogg för en gångs skull.
Inga konstiga tankar eller destruktiva ord

Så ni får ha det så länge.
På måndag har jag förresten vart drogfri i 3 månader.
Fy fan va jag är bäst.

Peace out

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Ja du är bäst!

2009-07-28 @ 19:03:23
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0