Socker, kärlek & tv-spel!

Denna dagen har jag mått mycket bättre än de senaste dagarna, varför vet jag inte men jag låter mig själv ha en okej dag i alla fall.

Jag har hittat tre saker som får mig på bättre humör och som alltid gör mig glad.

Det första är socker. I förrgår kväll/natt bakade jag en chokladkaka som från början skulle blitt en kladdkaka. Jag fick ett hjärnsläpp och hällde i mjölk vilket är rätt så fel men kakan blev ändå väldigt god. Smakade och kändes nästan som en chokladmoussekaka eller nåt åt det hållet.
I vilket fall, det är massa socker och socker har jag kommit fram till gör mig glad.
Har aldrig vart speciellt mycket för att tröstäta men får börja med det nu då om det hjälper.
Igår natt blev det kolakakor istället för chokladkaka och idag ska jag göra amerikanska pannkakor och kanske nån kala till natten om jag inte kan sova.
Att baka är ju billigare än att köpa godis och det känns nyttigare fast det med all säkerhet är minst lika onyttigt.
Lika bra att inbilla sig att det är bättre i alla fall och framförallt blir jag ju glad av det. 
Ska försöka orka göra vaniljbullar nån dag i veckan men jag har ju ingen ork till nåt typ.

Andra saken som egentligen är det viktigaste är min egen antibipo medicin Nicke.
Alla borde ha sin egen levande medicin att kurera sig med så fort allt känns meningslöst och svart.
Han gör att jag inte tappar huvudet fullständigt och så jag inte sjunker ner till hålets botten.
Jag är som jag är och han låter mig vara det också.
Man kan känna sig så liten och ändå känna sig trygg hos honom och han gör mig glad, i alla fall 99% av gångerna.
Vare sig det är din partner, kompis, släkting eller husdjur så borde alla ha någon som man bara kan vara sig själv med och nån som inte säger fel saker, är självupptagna eller dömmer när man är som man är och inte kan hjälpa det.
Nicke är det bästa av mina tre må-bra-saker och det räcker ibland bara med en puss på kinden så klarar jag mig ett bra tag.
Bästaste älskling!

Sak nummer tre som får mig glad är tv-spel.
Visat fan blir man frustrerad när man spelar med nån idiot som är helt värdelös på spelet man spelat eller när man själv gör en tabbe men jag blir så inne i spelen jag spelar så jag kan inte tänka på annat.
Jag är fullt koncentrerad på spelet och alla tankar och ångest får inget utrymme så visst fan älskar jag dagar som denna då det är regnig och kallt ute för då behöver jag inte ha ångest för att jag sitter inne och spelar hela dagen.
Min psykolog och läkare säger att det är bra bara jag mår bra så ska jag använda mig av tv-spelet.

Där är mina tre saker i livet som får mig att må bra.
Har du som läser ännu inga själv så prova dig fram för det är saker som ibland kan vara det som räddar dig från de jobbiga dagarna.
Det är viktigt att ha något bra och något som är roligt som får dig att släppa tankarna på allt det svåra.

Nu ska jag fortsätta min höstiga dag framför tv-spelet.
Det är skönt att vara nördig ibland!

Ciao 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Äter du någon medicin mot din
Bipolaritet? Isåfall vilken?

Svar: Jag äter Seroquel 300mg morgon och samma dos kväll, Lamotrigin 300mg dag Lyrica 75x3. Sen har jag massa behovsmediciner också som jag tar ibland.
Alex

2013-10-28 @ 18:11:59
URL: http://insaniacparttwo.blogspot.se
Postat av: Sandra Piik - Att leva som psykiskt sjuk

Det är bra! Tillåt dig att ha en bra dag när dom väl kommer. För man vet aldrig när dom kommer igen.

Kram

2013-10-31 @ 09:42:05
URL: http://piiket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0