För er som gillar serier!

Idag är en sån där tråkig jävla dag när man vaknat trött och aldrig riktigt piggnar till.
Har varit konstant trött och legat på soffan mer eller mindre hela dagen.
Sover ju sämst i hela världen vilket strular till allt en aning, somnade inte för ens 6 i morse men jag tycker jag borde blivit lite pigg under dagen i alla fall.
Jag va på ICA förut och handlade lite och det va så klibbigt och kvavt ute att jag tror vägen dit & hem gjorde mig ännu tröttare.

en stor del av dagen har jag spelat mitt nya spel på telefonen som Fia tipsade om, Word in a Pic.
Jävligt beroende framkallande är det och hjärnan får ju jobba en del. Man får en bild och så söker dom 3 ord som har med bilden att göra. Man får exakta antalet bokstäver för dom 3 orden och så får man pussla ihop.
Bra tidsfördriv för er som har lite att göra eller lätt blir uttråkade.
Har även haft ett öga på tradera hela dagen! Finns mycket intressant där nu som jag vill ha.

Nu har jag satt på Arkiv-X istället och släppt spelet.
Är i mitten av säsong 6 nu. Nog denna säsongen som jag och mamma tittat på mest av dom 9. Denna och första.
Har man Netflix kommer man ju åt hur mycket bra serier som helst vilket är perfekt då filmer är så korta och sen får man leta en ny direkt.
Kollar man så mycket som 4-6 filmer en ledig dag så är serier helt klart bättre!

Serier som jag själv tycker är bäst och som jag rekommenderar;
Arkiv-X & Fringe är absoluta favoriter när det kommer till skumma fall som innehåller både ockulta & paranormala fenomen. En kärleks historia och massa annat smått och gott!
Dark Skies om du diggar ailiens.
Terra Nova om du vill ha dinosaurier och tidsmaskiner.
The Walking Dead om man föredrar zombies eller American Horror Story om du hellre dras till spöken.
Är du mer för verklighetstroget så som kriminalserier tycker jag man borde se Criminal Minds eller Law and Order: Special Victims Unit.
Mycket är ju fiktion men många avsnitt innehåller delar från verkliga händelser, i alla fall SVU. Criminal Minds vet jag bara att dom associerar i manus till riktiga seriemördare och händelser.
En annan serie är Game of thrones, spännande men ibland lite invecklad med släkter och namn. Dock en serie som är jävligt värd.
Gillar man doku-serier med spöken så kolla The Hauntings som Animal Planet sänt, där det först och främst handlar om husdjur som blir påverkade av spöken och sen om hur familjerna blir drabbade på olika sätt.
Några avsnitt har varit rätt läskiga så min starka man till och med blivit rädd.

Hoppas nån som har tid, lust och gillar serier hittar nåt här som kan locka!

Nu har jag inte mer att säga för nu ska jag äta Ben & Jerrys Peanut buttercup glass.
och gosa med mig datanörd!

Tjohopp!

Till Bönan - Självklart får vi ses på semestern, det är ett måste!


Kommentarer
Postat av: p

Hej! Du är med på våran blogglista, hoppas du fortfarande vill det.. Bloggen är halvt igång så kommentera gärna om du tycker jag ska skriva om något ämne. Mvh P

2013-08-01 @ 11:55:25
URL: http://psykiatrin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0