Depp-godis!

 

 

Nu när jag är inne i en sån period då jag inte orkar mycket och det mesta är svart så kan kvällarna vara till för lite lyx.
Först ett varmt bad med badsalt eller kanske bubblor, brukar hjälpa. Tycker man det är tråkigt när det är helt tyst i badet så är det helt kanon med en ljudbok.
Just nu lyssnar jag på "Den döende dektektiven av Leif GW Persson". En riktigt bra bok, han som läser heter Peter 'någonting' och har en röst som är väldigt rogivande.
Tända ljus är alltid mysigt både till badet och sen när du myser ner dig i soffan.
Jag själv har nyss börjat exprimentera rätt mycket med mat och börjat baka väldigt mycket, testa nya saker.
Och om man vill göra något lätt så här på kvällen är det alltid kanon med en smoothie.
Här får ni recept på två som är att rekommendera.
Man måste testa sig fram för att hitta sin egen smak så dessa två passar ju definitivt inte för alla, men att prova skadar aldrig.. Om man inte är allergisk.

Hallon/Mango/Kanel

Ca 150g Mango & Hallon, finns att köpa blandade i frysdisken. Ca 1-1,5 dl youghurt, jag själv använder delikatessyoughurt med vaniljsmak. Man kan också använda mjölk för en mer rinnande smoothie. Kanel efter smak och om du vill ha den lite sötare så kan du ta strösocker, råsocker eller honung. Mixa med stav eller i blender.
Detta blev mitt hittills bästa recept!

Jordgubbar & Banan

125g Banan & Jordgubbar. 1,5 dl youghurt. Mynta efter smak, du kan ta färsk eller torkad som finns i kryddhyllan men färsk är att föredra. Om du vill söta denna så är vanligt strösocker bäst enligt mig. Om du inte vill att banansmaken ska ta över så ta inte så mycket av bananen! Mycket omtyckt av min bror.

 

Detta är mitt depp-godis, hoppas det smakar!

 


Kommentarer
Postat av: Coffe H

Då kör vi fika hos dig då mao? :)

2012-02-07 @ 20:25:08
Postat av: Sofhi

Jag brukar blanda grekisk yoghurt och lättfil tillsammans med hallon :) Det är gottgott!!



Sen tycker jag du ska lyssna på Liftarens Guide till Galaxen på ljudbok om du inte gjort det. Jätterolig! :D

2012-02-10 @ 10:25:06
URL: http://kompulsiv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0