Just idag mår jag bra, just idag är jag stark..


Jag ligger i soffan, Coffe ligger i den andra. Han tittar på "Vem vet mest" och jag ligger här med datorn i knät.
Känner att idag har varit en väldigt bra dag, nu det senaste har det varit lite svajigt. På Solhem igår så hade jag samtal med min kontaktperson och vi pratade om det här som har rört sig i mitt huvud.
Fobiet för speglar som jag har fått det senaste, jag tror att jag ska få se något annat än mig själv, någon sorts paranoia som jag själv trodde att det va. Hon ritade upp en bild ur en film som även jag hade sett, en tjej som va jättesmal men i spegeln såg hon sig själv som gigantisk. Min K-P sa att jag har faktiskt haft en sorts ätstörning nu för ett litet tag sedan och det kan vara en sak som har satt igång det här med min spegelfobi. Samt att jag har blivit otroligt mycket mer rädd för mörkret är att jag nog känner mig lite osäker på min egen situation efter alla de turbulenta månader som har varit nu sedan i höstas.
Min fobi för att sätta saker i halsen när jag är ensam, att kvävas till döds helt ensam, fick jag svaret att det kan vara att jag faktiskt är rädd för att vara ensam som jag är rätt mycket nu för tiden och att jag är rädd för allt nytt.
Och till sist, mina domedags känslor som jag får sådan dödsångest över är också pga allt som hänt runtomkring. Det va en mani som gick över styr och gjorde att jag snöade in mer och mer i det.
Det kändes grymt skönt att prata om det med någon som kan sätta ord på vad felet kan vara på riktigt.

Hade också ett samtal med henne om att jag ska resa utomlands med familjen, det va jag värd. Så mycket har hänt det senaste året, mamma har blivit sjuk och man har tagit väldigt stort ansvar. Det va helt fel med mitt ex och hur allting gick där, min pappas supande och min systers humör.
Det har blivit en snöbolls effekt. Det börjar som en liten men det rullar fort i nedförsbacken och det blir bara större hela tiden. Dags att gå vidare kanske.
Men resan blir i alla fall av i år, det blir först och främst Hälsingland i sommar. En stuga ska vi hyra och det blir ju min familj, mormor & morfar, samt min morbror och hans barn. Men jag hoppas verkligen inte att min pappa ska med. Orka med honom!

Förövrigt har min dag varit väldigt bra. Jag sov ut i morse och när jag gick upp så hoppade jag snabbt in i duschen och fixade mig lite innan jag skulle iväg och hämta Linus i skolan.
Vi gick hem till päronens hus och käkade pannkakor och spelade tv-spel.
När mamma kom hem åkte vi iväg och köpte ett nytt spel till Linus, Pirates Of the Caribbean. Vi fastnade framför det direkt när vi kom hem och fy hundan va svårt det va, trots att det ska vara ett barn spel.
Jag tänker nu avsluta min kväll med Coffe framför tvn och titta på BB och alla andra program som vi brukar titta på under våra kvällar.
Imorgon är det ju en ny dag.
Mamma ska iväg till Lettland eller Litauen, jag kommer inte ihåg. Hon ska med jobbet på någon grej, har dock ingen aning om vad det va för något dom skulle kolla på. Jag ska hämta Limpan i skolan och sedan ska han tillbringa natten hos mig. Det blir bus, käk, tv-spel och film.
Ska bli riktigt roligt faktiskt, ser fram emot det.
På Fredags ska jag ju få upp honom till skolan och sedan ska jag hämta honom på eftermiddagen igen.
Mamma kommer hem då runt 16-17 tror jag och jag ska tillbringa min natt hemma hos dom.
På Lördagen har AIK en jätte fotbollscup och jag ska ta upp honom på morgonen då mamma ska vara parkeringsvakt, morfar kör oss då till fotbollen. Mamma och Maria blir klara precis innan första matchen börjar och då ska vi titta fotbollen tillsammans resten av dagen.

Så det mina närmsta dagar ut.

Ha en underbar kväll och ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Nora

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din blogg - den har verkligen potential :D!

2011-07-12 @ 12:43:31
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0