Slutdestination - Citrongatan

Jag har sovit första natten i den nya lägenheten!
Det kändes bra faktiskt.
Men det va en liten rolig grej som hände i morse..
Jag hade ställt klockan på 8:00 för att jag tänkte att jag skulle gå upp tidigt idag.
Så när jag ligger där i min skönhetssömn så ringer det helt plötsligt på dörren.
- Shit, är det snuten som kommer eller vad fan är det nu?!
Jag tassade upp och skulle precis kolla i kikhålet då jag hör en nyckel vridas om i låset.
Inte fan hann jag att reagera när dörren öppnades men jag stack försiktigt fram mitt lilla huvud, och ser 2 killar utanför varav den ena skrek till rätt högt, jag tyckte det va det roligaste skriket jag hört komma ifrån en kille/man.
Han blev i alla fall livrädd för att han trodde att lägenheten va tom för på deras papper stod det att jag skulle flytta in den första April.
Jag sa att jag fått tidigare inflyttningsdatum och att jag precis kom igår.
Dom sa i alla fall att dom skulle komma tillbaks om en stund vilket jag tyckte va bra eftersom att jag behövde klä på mig och så, plus att jag va tvungen att tömma mitt sovrum som såg ut som fan med grejer precis överallt.
Lådor, speglar, hyllor och massa annat och det va inte lätt att hitta plats kan jag säga.
Nästan allt hamnade ute i köket och i garderoberna i hallen.
Sen kom dom och flyttade ut min säng i hallen och satte igång att täcka golv och sånt som man ska göra innan man tapetserar.
Idag fick dom fixat spackel så det ska torka tills imorgon och då kommer tapeterna upp.
Kommer förmodligen att stormtrivas efter det eftersom då allting börjar bli mitt.
Nu får jag ett vitt sovrum med silvriga prickar som är satta så det blir ett mönster av blommor och snirklar.
Och nu så idag så har jag varit och valt en fondtapet till vardagsrummet och så blir det att jag får leta efter en vit färg i hyggligt pris.
Det fanns faktiskt olika vita färger där hos dom som inte alls va så dyra så vi får se hur jag gör.
Antingen blir det denna eller nästa månad.
Jag kan säga att jag va inne på Colorama i 1,5 timma. Han som jag bad om hjälp efter en jävla stund gjorde mig inte ett dugg klokare, snarare tvärt om.
Men sen fick jag till slut valt en tapet och det blev en mysig rosa färg med näckrosor och några slingor som jag inte riktigt kan beskriva.
I alla fall så blev det som JAG ville och jag fick välja precis vad JAG ville.
Pappa sa att jag fick välja på allt i affären och det va faktiskt kanon.
Jag stod och vägde mellan 4 olika tapeter, en ljus lila/rosa med vita sammets blommor och fjärilar på och en annan rosa med silvriga björnsloka på samt en annan rosa tapet med körsbärsblommor.
Alla va verkligen jättefina men när jag satte upp dom på ställningen som fanns där och ställde mig bakom och tittade på speglarna hur tapeten blev i de olika ljusen så blev det den jag valde utan tvekan.

Jag blev klar och morfar körde mig efter det till Jysk så jag fick köpt medar till sängen.
Det fanns inga vita så jag fick ta natur, och jag som verkligen ville ha dom vita men jag orkar inte direkt vänta på dom i en vecka utan jag behöver dom nu.

Har förresten fått fixat över mina kanaler till den nya lägenheten och så i alla fall vilket är kanon eftersom jag knappt hade några nu innan samt att jag har fått e-faktura nu vilket är mycket billigare och jag behöver inte betala den onödiga kostnaden som blir för att de skickar en avi.
Även lämnat in mina ansökningsblanketter till ekonomin så jag hoppas att jag får dom lite tidigare denna gången. Så trött att få dom efter bostadsbidraget. Helt skadat!
Det kommer också en gubbe hem till mig sen som ska kolla det jävla hålet i väggen som har blivit i tapeten bara för att kontaktuttaget har blivit utdraget ur väggen av någon jävla dåre innan jag flyttade in.
Jävla apa om han bara sätter en liten lapp där utan han får fan stå för en helt jävla tapet!
Annars blir jag arg på riktigt och då målar jag om hela skiten istället..

Nej, men nu ska jag & morfar åka och hämta Linus sen blir det att köpa mat på Donken.
Efter det ska jag hem och vänta på den där idioten och sen så ska jag bara ta det lugnt och plocka i ordning lite till hemma.

Ha det bra folket!

Kommentarer
Postat av: Kicki

You go girl.

2011-03-21 @ 13:08:38
URL: http://babybabbel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0