Våga vara dig själv.

Sitter här i päronens hus.
Alla i familjen är bortresta till Turkiet utom jag så då passar jag och min man deras hus.
Fredrik jobbar även med att måla fönsterna i huset så han drar in lite cash.
Det är otroligt skönt att vara här också för det är helt eget.
Man slipper höra allt som hörs igenom dom pappers tunna väggarna i lägenheten.
Gillar ju min lilla lya men det hade varit skönt att ha något sånt här.
Man får se vad som händer längre fram i livet.
Kan ju alltid hoppas på barn, villa, giftemål eller i alla fall förlovning.
Körkort och kanske ett husdjur.
Jag har kommit till insikt med att jag vill leva ett vanligt s k "Svensson-liv".

Allt kaos som har varit runt omkring mig i så många år nu vill jag bara komma bort ifrån.
Nu har jag ju börjat uppskatta saker. Har slutat att ta saker för givet. Vilket jag nästan ALLTID har gjort tidigare.

För några dagar sedan när vi va ute i stugan jag, fredrik, Limpan, mamma  och mammas syster m.m. kände jag bara hur tårarna började rinna.
Helt plötsligt kom tankarna in på att tänk om jag hade dött.
Då har jag aldrig mer fått se min bror.
Jag älskar min bror mer än något annat.
Min bror och min syster betyder så otroligt mycket för mig och jag skulle ge upp mitt liv för dom utan att tveka en sekund.
Om jag hade kunnat skulle jag ge dom hela världen.
Samma gäller min mamma. Fast med syskonen känns det lite som man måste ta den rollen att alltid kunna försvara dom.
Okej jag skulle kunna ta hand om min mamma också ifall det skulle behövas men med syskonen är det bara så att det måste göras.
Vilket fall, jag kände i alla fall just i den stunden hur glad jag va över att jag lever, över att få tid med min bror och att göra saker ihop med honom. Min alldeles perfekta lillebror.
Om jag ska vara ärlig så hade jag velat ha dom hemma hos mig hela tiden och att jag skulle ha pengar så jag skulle kunna ha hand om dom och ge dom allt dom ville ha.
Jag känner mig otroligt glad över att vara deras storasyster och at stolt att jag har fått två helt perfekta och unika småsyskon.
KÄRLEK!

Nu finns ju även Fredrik i mitt liv.
Jag vill att han ska vara min pojkvän, sambo, man.
Att han ska vara min bästa vän och själsfrände.
Någon man kan prata om allt med. Ligga uppe i flera timmar och bara prata om livet och skapa någonting ihop.
Verkligen göra någonting av våra liv tillsammans.
Jag hoppas att han blir den som kommer att stanna hos mig och som kommer att finnas där för mig i många många år.
Ett riktigt förhållande, ett sånt som alla är värda i alla fall ett i livet.

Nu ska jag vara mig själv.
Äntligen VÅGA.
Inte gömma min bakom alla olika lögner och dom dubbla fasaderna som jag byggt. Samt klättra ut ur slottet som jag alltid suttit i och gömt mig.
Måste sluta analysera allt innan jag vågar ge mig på det.
Jag ska leva.

Jag älskar livet och jag har precis börjat bli en människa.
Pånytt född som en underbar individ.

Alexandra Älvan Andersson, det är jag.
Ingen kan ta det ifrån mig.
Älska mig, hata mig. Men gör det då för den personen som jag verkligen är.

Solnedgång Älsklings bror! Syster
KÄRLEKEN I MITT LIV!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blinki bill..

2013-11-12 @ 18:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0