Något kommer i vägen.

Gick upp 7:45 idag.
Fan inte dåligt gjort av mig direkt.
Gjorde mig lite kaffe, sminkade mig.
Och fixade lite smått sådär som man gör på morgonen.
Gick ca 8:45 iväg emot resecentrum för att ta bussen till Skolsta.
Erik hoppade på vid centralen.
Framme i Skolsta plockade Agneta upp oss.

Inne på IRIS är det många nya som har kommit.
Jag är inte så förtjust i att lära känna massa nya människor nu pga att jag ändå aldrig är där inne.
Och sedan är det inte riktigt min typ av människor som har kommit heller.
Synd att säga, men det är sant.
Kan ju inte vara oärlig och sitta och ljuga direkt.
Jag fick i alla fall vara med på Intro gruppen.
Eftersom dom två tjejerna som va med där va så fega och inte vågade säga ett ord och göra den där jävla livslinjen fick jag göra den.
Har ju gjort den en gång tidigare men det va bara kul att få sitta där och prata.
Kan ju hoppas att dom nya har lärt sig någonting i alla fall.

Efter det va det käk.
Monica är bäst på att laga mat, så är det bara.
Efterätten va dock för söt för min smak.

Sedan skulle jag och Agneta ha samtal med Bengt-Åke.
Jag min paranoida människa trodde att mötet skulle vara något negativt och att dom skulle skälla på mig eller jag vet i fan vad jag trodde.
Men mötet va inte så farligt som jag trodde vilket både Agneta och personal Erik försäkrade mig om innan.
Dock blev jag inte ett dugg lugnande av det dom sa.
Men som sagt.
Mötet gick bra.
Vi pratade om mina diagnoser och om att bipolär sjukdom är en av dom tyngre diagnoserna.
Och det finns grupp 1 och grupp 2 av bipolär och jag är av typen 2.
Vilket är den med mycket mani och många svängar.
Det är ju även en psykosfas i den nämligen.
Och jag har varit sjukt manisk dom senaste dagarna och fått för mig bra mycket saker.
Men det har avtagit nu och allting börjar gå emot det normala.

Sedan hade jag inte ett skit att göra.
Spelade Skipbo med Angelika och Heidi som va och hälsade på.

Sen efter ett bra tag va Agneta klar och vi kom iväg.
Först åkte vi till polisstationen för att fixa papper för körkortstillstånd.
Efter det åkte vi till Åhlens för Erik skulle ha ett spel.
Allting va dock tvär dyrt på Åhlens så vi åkte till Maxi istället.
Där hittade han sig något spel.
Jag hade inte plånboken med mig så jag kunde inte köpa någonting. Störigt värre.

Men nu ska jag sticka iväg till affären och inhandla lite små grejer.

Ha det gott så länge.

Glitter!! <3


Kommentarer
Postat av: IloveToHateYou

Vänta nu, jag har fått hör tvärt om. Att typ 1 är den med mycket manier och att även psykoser förekommer där. För jag har typ 2 och har aldrig drabbats av en psykos och har få manier. Hmm.. Nu blev jag fundersam.



http://www.1177.se/allakapitel.asp?CategoryID=28685&AllChap=True&PreView=

- Scrolla ner till "Manodepressiv sjukdom - bipolär sjukdom / Symtom och diagnos"

2010-01-15 @ 23:52:21
URL: http://ilovetohateyou.blogg.se/
Postat av: ilovetohateyou

Okej, det var konstigt för min har sagt annorlunda. Men är 2:a när man svänger mycket då? För då kan jag gå med på vad du menar. =)

2010-01-17 @ 09:13:01
URL: http://ilovetohateyou.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0