Valborg, fjortisarnas nyårsafton.

Ser hur många yngre som ska dricka idag och kom att tänka på mig själv i den åldern.
Alltid full eller ja, alltid fullast säkert.
Kvällen slutade säkerligen med en spya eller två.
Fy fan att man ens orkar göra om det varje år.
Nyårsafton kanske är en grej, men då handlar det ju kanske lite mindre om spyor och sånt.
Man dricker i en lite bättre takt då.
Alltså inte för fort.

Annars när jag dricker så dricker jag på tok för fort och på tok för mycket.
Men nu känner jag aldrig något illamående.
Och jag dricker extrema mängder för en tjej i min ålder och viktklass.
Tjoho!
Det klingar alkoholist i huvudet på mig.
Hur många kan ha över 3 promille i min ålder av mina vänner?
Hm...

Jag ska hålla mig helt nykter ifrån både alkoholen och drogerna.
Alkoholen kommer ju vara det jobbigaste att hålla sig ifrån senare.
Just nu är det mest drogsug men det går över efter ett tag.
Den jävla spriten och dom förbannade cider och ölen som kommer att ställas framför mig överallt hela tiden kommer jag aldrig att kunna undgå.
Jag är glad att jag har Fredrik som stöttar mig till fullo vid min sida.

Shit, jag tycker om honom så mycket och jag älskar så mycket med honom.
Min kärlek.
Min klippa.
Mitt liv.

Vi båda kommer att göra allt nu för att så fort som möjligt få en lägenhet och där påbörja vårat liv lite mindre i hemlighet.
Så jävla jobbigt när personalen på Grindgatan absolut inte får veta någonting.
Jävla skitställe.
Men jag får genom lida tiden precis som jag kommer att få göra där inne på 12-steget.
Fast om det blir så att jag kommer att börja med subutex kommer jag inte få vara kvar där inne.
Och det gör mig verkligen ingenting.

Hm...har funderat på att gå tillbaks till GG snart för pappa har fått hit några av sina kompisar och jag tycker det är lite jobbigt med ljudet ifrån dom ölburkar som öppnas.
Men en dag som denna tänker jag inte gnälla på att någon dricker för det är ju en "svensk tradition".

Nu blir det käk sedan tar jag nog mina saker och traskar bort dit igen.

Dagens Ord: Skal
Dagens Vän: Freddan
Dagens Låt: The Pack - Vans

DROGFRI 15 DAGAR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0