Återfallsprevention


Jag måste först och främst be om ursäkt för att jag glömde att nämna en av deltagarna i Big Brother.

Vi har ju även transsexuella Vanessa. Föddes med snopp och opererade om det till en fitta. Håller det hemligt men igår så misstänkte Rickard att det va en transa med i huset. Vi får se hur länge Vanessa håller på sin "lilla" hemlighet.

Annars lite om vad som händer i mitt liv det är att på Tisdag så påbörjar jag min återfallsprevention.
Jag ska ge det en chans men det finns saker som kan göra att jag kommer att rygga tillbaks, det beror ju på vilka personer som går där. Annars blir det ett samtal med min kontaktperson och jag verkligen vägrar i såfall. Men vi får hoppas på att det är en bra grupp.
Det kan ju faktiskt ge någonting, men visst jag har ju gått i en ÅP 2 gånger faktiskt och en del sitter ju kvar.
Jag har faktiskt på mitt stopp-kort där det både står just mina personliga konsekvenser och det positiva som jag har så länge jag håller mig drogfri(!!!).
Sakerna som står på det kortet är fortfarande något som gäller och de negativ konsekvens har jag inte klarat mig ifrån.
Det va den jävla Hepatit C som jag fick i alla fall för att jag va dum nog att dela "verktyg" med 2 personer eftersom det va rätt dåligt med det på hemmet.
Jag fick det bara någon månad efter att jag skrev som negativ konsekvens - "Jag kan få Hepatit C om jag fortsätter att droga."
Det va så jag skrev.

Bra Alexandra, jävligt bra!

Sedan så ringde min soc idag och väckte mig med väldigt positiva besked.
Jag kan få flytta in i min nya lägenhet i mitten av Mars så fort min ekonomihandläggare har godkänt att betala en halv hyra på lägenheten.
Men det tror jag att hon gör faktiskt.
Och sedan fick jag ett till positivt besked på att jag får nya golv i hela lägenheten och dom tapetserar om mitt sovrum så jag får gå och bestämma helt själv, både golv å tapeter.
Sedan sa Alingsåshem det att jag fick tapetsera om resten av rummen själv men att jag får betala för det själv. Men jag får i alla fall göra om rummen, va rädd att jag skulle få ha det så fult i resten av rummen.
Jag har redan hittat tapeterna jag vill ha och det finns folk som kan hjälpa mig gratis med det också och man kan faktiskt göra det själv. Både jag och mamma hade tänkt att vi kunde fixa det.
Fy fan vad jag längtar tills jag får flytta!!
Min soc sa också att det va mitt ex till idiot som ska flytta in i min gamla lägenhet.
Det va ju bra eftersom jag hade tänkt att lämna allting som han flyttade dit för jag skulle aldrig i hela mitt liv ta med mig hans jävla grejer utan jag skulle bara lämna skiten.


Men allting kändes väldigt bra faktiskt så jag är glad!!

Sen är det inte mycket som händer faktiskt.
Jag vankar runt i min lägenhet och har börjat packa ner det som jag inte kommer att använda mer innan jag flyttar så då slipper man en del packande senare.

Men nu så ska jag fortsätta att umgås med min mamma och farmor.
Vi ska iväg senare jag och mamma för att köpa Limpans present, han fyller ju 9 år imorgon.
Hoppas jag hittar något till mig själv också som man kan köpa. Shopaholic är nog mitt största problem nu men jag skaffar mig inte mer skulder nu i alla fall och jag betalar mina räkningar.
Har börjat betala av en jätteskuld på nästan 11 000 samt en som ligger på lite över 2000 men den lilla räkningen kommer att gå snabbt och den stora tar nog 20 månader eller något om jag har räknat rätt.
Men jag ska försöka att göra så att jag kan betala en större summa lite då och då än det fasta beloppet så fort jag får lite extra pengar.
Saker och ting börjar lösa sig mer och mer.
Jag tackar min Ganesha som jag ber till dom senaste dagarna.
Fick köpt mig en halvstor staty i silver när jag och min kvinna Lizette tog en heldag i Göteborg.
Det va verkligen Gööra mysigt och det är någonting vi ska göra så fort vi har fått in mera cash på kontot.

Men nu får ni ha det bra gott folk!

Tack & Hej!

i mitt nya liv. :)

Jag mår bra och är nöjd med hur långt jag kommit!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Mja minns när vi kollade, hoppas man kan se på nätet för orkar mig aldrig uppe så länge om kvällarna.

Härligt de går bra för dig bönan, fortsätt så!

2011-02-22 @ 20:11:05
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0