Hundar, hundmat och tv-spel

Vi barfar våra hundar och nu har dom fått nya påsar att prova på. 
Vi har testat mush vaisto valpformula innan men nu körde vi på Beginner på dom båda och dom har så fin och skön päls nu, Link fäller inte lika mycket även om han fortfarande fäller en halv matta om dagen men det är något bättre iaf.
Navi växer till sig väldigt bra och får en fin kropp. Hon kommer få en riktig amstaffkropp med det breda bröstet som hon redan har och det ser fruktansvärt roligt ut när man ska leka med henne och hon börjar då klampa fram och spänna ut bröstet. Går inte att hålla sig för skratt.
Link är nu tillbaka på vikten vi vill ha han på, 23kg. 
Även han har en fin kropp och slank kropp nu.
Det är extra viktigt att hålla koll på vikten nu när han kastrerades för drygt en vecka sedan.
Vi använder oss fortfarande av korvarna och inälvsmat men har börjat gå in mer på vaisto nu med tanken på att det är väldigt enkelt och dom små köttbullarna är perfekta för Navi som sväljer allt helt och försöker till och med svälja korvarna hela trots att dom är väldigt stora.
Hundarna är båda helnöjda och vi känner att dom får i sig allt. 
Vi kommer fortfarande ge ben, korvar och grönsaker vid sidan av men inte lika mycket antagligen.
Fungerar det i längden varför sluta.

Utöver hundmat så gjorde vi en AD och HD röntgen på Link i onsdags.
Alltså höfter och armbågar. Jag fick bilderna skickade till min mejl av den urgulliga veterinären vi hade denna gången och nu är Link reggad i Skk.
Håller tummarna resultatet visar toppbetyg då kan vi avgöra därifrån hur vi ska träna honom osv.
Vi har funderat lite på weight pulling men jag vill också köra igång ordentligt med hundparkour som vi känt lite lagom på hittills.

Annars överlag är allt bra med oss, med mig har det varit mycket huvudvärk och en del mindre hälsoproblemen men det går över.

Nu ska jag spela lite tv-spel. Älskar Dying Light som jag köpte förra veckan.
Det är så roligt att en av killarna som jobbar inne på Game Stop har full koll på vad för typ av spel jag köpt så han vet på ett ungefär vilka spel jag skulle gilla och vilka som skulle passa mig.
Jag älskar mitt Xbox One och zombieslakt som han i affären sa är helt klart min grej. Haha..

Sen är det iaf dags för sängen så jag tänker avsluta här.

Ciaoo

Kommentarer
Postat av: BellsHell - Drogerna och rakbladens Drottning

Vill också ha tv-spel :(

Svar: Haha, du får väll spara och köpa :)
Alex

2015-07-24 @ 18:44:06
URL: http://bellshell.blogg.se
Postat av: Robin från iris

Jaaa du mår bra, hade en dröm flög upp och satte mig här för att se om jag kunde hitta dig. Du hade råkat illa ut, men sen så hade du träffat någon som tog bort det.

Lova mig Alexandra att ta hand om dig och stanna stark för din lillebror osv. Han har alltid varit det extra i livet för dig.

Mig går det väldigt bra för, jobbar nu med ledarskap och kommer ha fler och fler anställda under mig då företaget går fantastiskt. Har även fått en familj som verkligen är viktiga.

Vill i alla fall säga till dig Alexandra att jag bryr mig om dig och kommer alltid göra det. Spelar ingen roll om det går 30 år. Mötte dig och tappade dig på grund av yttre omständigheter. Men vi var unga så hade säkert blivit knas i alla fall, men du har en plats hos mig som inte är utredd. Av någon anledning vet jag att en dag kommer vi ses min vän.

med vänliga hälsningar och styrke kramar från Robin

2015-07-26 @ 07:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0