Virus eller inte?!


Idag så tittade jag i min brevlåda då jag hoppade över det i Fredags.
Trodde inte jag skulle få någon post men där hade jag väldigt fel.
Jag hade fått ett brev ifrån Västra Götalandsregionen och det enda jag kunde tänka mig att det skulle vara i brevet va mitt provsvar ifrån mitt virusprov, levervärden och om jag måste ta en till vaccinationsspruta för Hep A och B.
Nu ska ni få veta en del av vad som stod i brevet.

Hej Alexandra!
Proverna visade att du har normala levervärden och att du har fått ett bra svar på den vaccination vi gav dig mot hepatit A och B. I prover nu kunde man inte påvisa något hepatit C-virus! Det är möjligen så att du har läkt ut denna virusinfektion själv vilket är ovanligt men det händer. Vi måste dock ta nya prover på dig för att se om ditt hepatit virus är helt borta.

Resten är info jag inte skriver här.
Men jag är så fruktansvärt förhoppningsfull nu att mitt C-virus faktiskt är borta.
Jag va helt inställd ifrån början att det skulle komma hem ett brev om att jag har den kvar och att dom ska kolla efter typ.
Men jag är ju som sagt fortfarande inte helt säkert att det är borta utan vi måste ta nya prover för att se om det har läkt ut. Men det ser ju så ut i alla fall.
Så det kanske fungerar att be lite till dom hinduiska gudarna. Jag har ju skött mig exemplariskt tycker jag när det gäller att sköta min lever.
Jag dricker inte massa alkohol. Nu ska jag vara helt vit fram till första Maj. Jag tar lite i taget så sätter jag ett nytt datum när jag har kommit dit. Bäst att ta små steg hela tiden när det gäller den saken.
Men det va ett bra besked att få så här på en Söndag.

Men nu till något annat.
Big Brother hade sin live-sändning och utröstning idag. Den som fick lämna huset va Juliana. Men sen kom det också ett tråkigt besked, men Petronella hade bestämt sig för att lämna huset.
Hon saknade sin mamma massor, och så sin pojkvän säkert.
Men så va det med det.
Juliana förvånade mig inte alls att hon åkte, jag tyckte inte hon tillförde något till gruppen utan hon bara fanns.
Vi får se hur det ser ut imorgon.

Men nu är det den 84:e Oscarsgalan som gäller. Filip och Fredrik är just nu när det är röda mattan.
Jag kommer i alla fall sitta här tills imorgon bitti och titta på vilka som vinner det största priset som går för att vinna inom filmvärlden.
Nu är det ju massa fina kläder och kändisar som har börjat gå på den röda mattan och man kan skicka frågor till kändisarna via facebook.
Man skickar då till On the red carpet för där står dom personerna som mottager frågorna och kan ställa dom till den kändis du vill.

Wii!
Jag kommer vara cp-trött sen när klockan är 6 på morgonen. Men jag antar att jag kommer att sluta titta innan det.
Jag ska se vem som får vilka priser.
Ha en underbar natt alla ni som också ska titta på Oscarsgalan. Och ni andra får sova gott!

Kommentarer
Postat av: Sanna rosvall

Va härligt med bra provsvar :) kram

2012-02-28 @ 07:25:57
Postat av: Stefan

Hej Alexandra. Tack för bloggen. Jag heter Stefan och arbetar på Backa Teater i Göteborg. (Kanske har du varit här någon gång?) Vi skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig för en fråga. Jag hoppas du vill maila mig.

Mvh

Stefan Åkesson

2012-03-16 @ 12:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0