Bara en till..

Det är så man tänker när man ska sluta med drogerna.
Du tar en gång till och hoppas och tror att det ska vara den sista, men det blir alltid några till och så är du fast igen.
Jag förstår inte varför man ska inbilla sig själv varje gång di tar ett återfall att det ska vara den sista fixen, snorten eller röken.
Det är just det problemet jag själv har haft, hur jag lurat mig själv, riktigt inbillat mig själv att det är sista gången jag verkligen ska ta.
En Sak till man kör med är att man ska trappa ner själv.
Det funkar inte heller. Antingen får du sluta helt på en gång och vara motiverad, verkligen vilja sluta, vara beträdd på att du faktiskt aldrig ner ska ta en drog.
Spelar ingen roll vilken drog det är utan det får inte vara någonting mer, aldrig mer.
Jag kommer ihåg mina två sista återfall väldigt väl, inte riktigt vad som hände men glimtar ifrån den.
Den första av mina två sista va när bag tog en överdos på heroinet. Jag hade druckit ganska duktigt på väg in till Stockholm så det va inte bara en heroinintox utan även en alkoholförgiftning. Jag trillade ihop vid plattan och tjejerna jag varit med hade lämnat mig efter att väktare och ambulans personal hade tagit över.
Jag hade runt 3.01 i promille och en hög dos heroin i kroppen, jag tog en fix i foten innan vi åkte iväg till huvudstaden med skjutsen jag ordnat.
Det kan ha varit det vita Thai smacket, vad vet jag..
Ingen av tjejerna följde med i ambulansen utan konsekvenserna på Iris va värre än om jag hade dött. Hur fan kan man vara så dum och ego?
Jag hade följt med direkt för jag ställer upp på sina så kallade vänner, konsekvenser eller inte.
Men som sagt, behandlingshemmets regler va viktigare än mitt liv. En hade kunnat åka med.
Sen att dom ger mig skit och säger att jag tvingade dom att suga av chauffören för att vi skulle få skjuts. Ännu mer bullshit!
Dom tog helt initiativet själva, dom pratade om det redan innan skjutsen kom om; 'Jag kan suga av han så vi kan få skjuts tillbaka också.'
Jag tvingade ingen att göra någonting. Bara för att jag nämnde att jag hade haft sex med han och för att jag sa att han önskade sig säkert en repris av mig.
Att d
En tjej sen kläcker ur sig att hon kan suga av ha. För skjutsen sket jag i fullständigt. Not my problem!
Det va JAG som fick all skit och två LVM anmälningar på mig. Tur hade jag att soc hellre betalade minimum för att jag gick med på G-gatan och öppet 12-stegs program än ett kostsamt LVM-hem.

Mitt sista återfall va på alkohol och piller, med mitt ex F.
Jag hade plockar ut alla mina Stilnoct och Lyrica och sen åkte vi till playan och la oss och solade med några cider och mina piller.
En riktig skön dag, tills klockan va dags att åka tillbaka till G-Gatan igen.
Mamma hade hämtat oss med bilen och jag va vrål-bäng och spydde ifrån bilen, yrade och betedde mig som ett svin.
Det va mina två sista.

Nu ska jag kolla klart på BB och sen sova.

Sleep tight och tänk inte mera att jag ska bara, lägg av helt med en gång trots skiten du får stå ut med tills du mår bra igen. Klipp med kontakter och vänner tills du blivit tillräckligt stark!!
Du blir fräsch och som en ny person efter ett tag. Det är värt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0