Mer regn än tårar..


Kom nyss hem efter ett kalas för mina två kusiner Noel 9år och Myra 2år.
Det va rätt mycket folk där men det gick rätt så bra kände jag, hade i alla fall inga större problem med det. Kanske lite att det va sånt surr överallt så att jag nästan trodde ett tag att jag blivit schizofren.
Lite för mycket helt enkelt.
Pratade inte allt för mycket eftersom jag inte i alla lägen gör det, beror ju oftast på vad det är för människor som sitter runt omkring mig också.
Det är lite svårt att uttrycka sig på ett ställe med så många olika människor som det finns i vår släkt och dom andra som va där. Kan förmodligen bli rätt provocerande.
Jag själv tycker att vissa människor kan vara för jävla jobbiga och säger saker med en spydig underton. Därför håller jag käften istället och nickar och ser glad ut.

Min faster Carina sa att hon ska åka till Ullared imorgon med några ifrån jobbet. Det fanns eventuellt en eller två platser över och jag fick i alla fall första tjing. Jag hoppas verkligen att jag får platsen så att jag kan försöka fylla ut lite tomrum i morgon.
Det är alltid skönt att komma iväg en stund ifrån Alingsås och bort med andra människor, även om jag inte känner dom. Allt är bättre än att sitta här och ruttna för tillfället. Det hjälper om man slipper att se skitvädret lika mycket som man gör när man sitter där jag just i denna stund sitter.

Är lite avundsjuk faktiskt på hur det ser ut i deras hem nu. Eller ah, väggarna är det jag syftar på.
Känner själv hur jag har tjatat om att måla om hallen och dom 3 väggarna i mitt vardagsrum som aldrig blir gjorda.
Jag vet ju fan inte ens vad det är för färg jag ska ha.
Men här i vardagsrummet ska det bli en vit färg, den vita som finns inuti en del av blommorna i fonden.
Och hallen... den vet jag fortfarande inte vad jag vill ha för färg. Men det finns en väldigt ljus rosa/lila färg i min fondtapet som är på blomstjälkarna, den är jag nog rätt sugen på att ha där ute. Det hade blivit rätt fint tror jag faktiskt då allt annat nästan är vitt här hemma sen.
Det finns ju en massa häftiga vägg dekorationer nu att köpa på olika ställen och då kan man i så fall ha dom i vitt där.
Ska suga på den karamellen ett tag och faktiskt försöka att ta tag i det här jävla vardagsrummet först och främst.
Pappa får kanonrabatt av sin kompis på färg så det är ju bara för mig att välja någon och sen räkna ut hur mycket som behövs..

Min dag har annars varit rätt okej. Sov hemma hos mamma i natt eftersom jag somnade på golvet i Linus rum igår kväll när vi kollade på film. Det va skitväder ute när jag vaknade upp vid två tiden så jag sov över, inte på golvet dock.
Så mamma väckte mig i morse och då traskade jag hem.
Fick färgat mitt hår så nu är jag svart i huvudet igen, korpsvart. I Love it!
Har inte varit överdrivet ledsen idag utan mest en del kaos i huvudet och en del agg också, men det kan jag skriva om ifall det blir ett till inlägg under kvällen.

Trött på att en person b.la som alltid ska berätta allt som jag gör in i minsta detalj, hon har inte rätt överhuvudtaget att berätta vad jag gör och inte på mina dagar.
Om någon frågar nåt om mig så svarar man ett kort svar typ  -söker arbete, eller något annat väsentligt.
Inte om hur mycket jag sover eller vilken tid på dygnet jag går och lägger mig.
Det kan jag berätta själv om jag vill det, din uppgift är det i alla fall inte. Berätta om dig själv istället!

Nu ska jag städa, det kan behövas känner jag. Det rensar tankarna..

Ha en fortsatt trevligt kväll!!


Och Em, du är visst länkad om du läser där bland mina länkar. Det står inte ditt namn utan vad du är för mig. Love you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0