Lite död, mycket liv!


Har haft en katastrof natt! Som tur är va jag jävligt trött igår kväll så det tog inte allt för lång tid innan jag somnade efter att Coffe kom hem.
Men sen den jävla natten.. Drömde och vaknade, somnade om. Drömde och vaknade, somnade om.
En av gångerna vaknade jag upp helt jävla kallsvettig och nästan skrek. Alla dom mardrömmarna förstör nästan hela dagen efteråt. Och det började ju precis så. Har legat i sängen under täcket, försökt att somna om sen 8:30 och gjorde det några minuter till och från, vred och vände på mig och det va så förbannat jobbigt.

Är jävligt trött nu men det kanske går över om en stund bara jag och Linus kommer på vad vi vill göra.
Han vill göra en pannacotta. Det vet jag inte om man orkar göra idag, har varit förbannat mycket bakande den här veckan. Dumlekaka, bärmuffins och igår va det brownies med 3 sorters choklad. Allt har faktiskt varit väldigt lyckat. Kanske skulle tagit lite mindre mörk choklad men vi följde receptet. Ska försöka hitta lite recept som jag kan ändra lite på och göra lite egna. Det finns ju några stycken menar jag.

Men idag.. Morgonen va piss och pannkaka, ändra fram tills 14 faktiskt. När jag kom hem till mamma och pappa för att invänta Linus så satte jag mig och spelade lite Left 4 dead på xbox360. Om jag koncentrerar mig så har jag ingen tid att tänka på någonting annat så därför använder jag mitt tv-spel väldigt mycket nu. Försöker variera mig lite vad det gäller spel men jag har fastnat fullständigt för zombie spelen. Det har kommit ett nytt nu på Games vilket jag nog ska köpa faktiskt. Alltid kul med nya spel, ännu roligare nu när jag även har skaffat Live Gold nu hemma också så jag kan spela på internet ihop med andra spelare världen över.
Blev lite sur förut när det va någon jävla idiot som ville rösta ut mig ur spelet men det va ingen annan som höll med h*n. Tackar dom för att jag fick vara kvar.
Har blivit jävligt grym nu och hamnar ofta på första och andraplats nu. Det gör mig lite lycklig.
Därför tänker jag fortsätta att vara den spelnörd som jag en gång va för några år sedan.

Jag hoppas att kvällen blir lugn i huvudet och att det inte blåser upp till storm. Jag är tyvärr fortfarande lite död, men ska försöka att göra mig själv lite mer levande idag.
Efter att ha fått det blev en sjuhelvetes krock igår så måste jag laga hålet som blev där. Jag avskyr när man blir så besviken på någon. Det gör väldigt ont och jag hoppas att det är något som går över rätt fort.
Men jag kanske kan byta ut den besvikelsen då jag nu har stött på en person som jag inte alls va beredd på att möta här i denna lilla staden.
Jag sken tydligen upp som en sol ifrån att ha kommit med ett åskmoln över huvudet, det såg näst intill ut som att jag skulle mörda någon när jag kom gående va kommentaren jag fick.
Men det va ett kärt återseende och vi ska höras imorgon. Så kul och jag ser verkligen fram emot det. Han har ju faktiskt en liten stjärna i kanten som han fått av mig för ett bra tag sedan, 2 år sedan tror jag.
Det va en sak som gjorde en del av min dag.

Den andra saken som kommer att göra min kväll blir nog att jag ska färga tillbaks mitt hår till den färgen som jag alltid har varit mest nöjd med. Den färgen som faktiskt får mig att känna mig rätt fin.
2009 när jag gick ifrån väldigt pundig till att jag kom till Iris och va drogfri dom 3 första månaderna. Mitt fina svarta hår. Gjorde alltid saker med mitt hår och klippte till en del schyssta frisyrer, det ska jag fortsätta med nu. Färgen va helt ärligt en liten del av mig och min personlighet.

Jag försöker att planera min morgondag.
Ska möta upp han med stjärnan och så får vi se vad vi hittar på. Han ville ta en titt på mitt nya hem så jag hade tänkt att bjuda hem honom.
Jag ska också att göra min egna och första polka glass. Hoppas verkligen att den blir som jag själv tänkt mig, antar att den inte blir det men hoppas kan man ju alltid göra.
Får se om det kommer en kvinna och hämtar ett par Hello Kitty flipflops som hon har köpt av mig. Ännu mer pengar i min spargris. Me like!
Det är vad jag har att förvänta mig av morgondagen hittills.

Har ju Limpan nu fram till 18-19 tiden för mamma och pappa är på trav. Måste komma på någonting att hitta på nu också. Det kanske blir att baka något, kanske kan det ta rätt lång tid så vi håller oss sysselsatta under en lång tid.


Jag kanske skriver ett till inlägg ikväll om vågen av någon anledning skulle komma, det kan ju bli storm. Man vet aldrig.

Förresten så har jag fått ett samtal ifrån ett av ställena jag har sökt jobb på. Hoppas att det är om en intervju och att man sen får jobbet. Hade verkligen behövts nu.

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: em´s

Du är så grym gumman!! Det kommer bli så bra med svart hår jag minns när du hade mörkt :) Vi träffades någon gång då har jagg för mig.. Du skriver så himla bra på din blogg jag önskar att jag kunde skriva så bra jag också :P Älskar dig och hoppas du får sova i natt utan drömmarna.. jag själv har levt med hemska drömmar dom senaste veckorna nu så jagvaknar upp och skriker gråter eller pratar men minns inget av vad jag drömt :/

2011-09-17 @ 18:33:40
URL: http://lifeofemandhertrashdolls.blogg.se/
Postat av: em

Känner mig löjlig när jag skriver det här.. men sa inte du att du skulle länka mig... jag trodde du gjort det men råkade nu bara av en slump se att du inte hade gjort det... Spelar inte så stor roll men men får vell mina spöken i mitt huvud att jag kanske inte är tillräckligt bra... elller så... jag vet löjligt men men tycker om dig gumman det vet du!!!

2011-09-17 @ 18:57:43
URL: http://lifeofemandhertrashdolls

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0