Så mycket händer..


Här sitter jag i min soffa, känner mig helt slapp men ändå inte trött.
Dagen har varit en bra sån trots att vädret är mindre kul, både kallt och regn framåt kvällen.
Mamma fick upp mig i okej tid idag, lite innan 12.
Vi skulle åka till Liseberg, Jag och mamma, Moa och Linus. Det va avslutning där idag så det va ju kalas att man fick komma dit igen innan det stängde inför jul förberedelserna.
Jag fick åkt en massa idag också, inte allt men rätt så många attraktioner ändå. Moa och jag fick ju åka rätt mycket saker ihop eftersom inte Limpa får åka allt så han och mamma stannade på marken och spelade m.m.
Jag vann en liten påse ahlgrens bilar och en liten påse med daim i alla fall. Ingen annan hade tur, mamma vann iofs en 'påse' i hjulet där man kan vinna inredning och liknande.
Men i alla fall, dagen har varit bra och nu sitter jag här som sagt.

Det har hänt lite små grejer under tiden som jag inte har skrivit.
Lägenheten gick över till mig, jag fick mitt förstahandskontrakt den 1:a Oktober. Det känns verkligen jättebra att den äntligen är min, vilket va ett av mina del mål. Jag är jättelycklig för det!

Vi har också beställt resa nu till USA.
Den 3:e Februari 2012 åker vi till Orlando och där ska vi stanna i 4 dagar. Där ska vi besöka Universal Studios, SeaWorld och Disney World. Det är dom ställena som är sagda i alla fall. Vi ska nog in på ett vattenland som heter Wet n Wild också.
Efter dom 4 dagarna så ska vi vidare till Miami vilket kommer att bli jävligt häftigt. Ska hyra ett par inlines där och åka runt på några timmar någon av dagarna i alla fall, det ser man i alla filmer och även andra program så jag känner att man kanske borde göra det..
Sen den 11:e Februari då ska vi ta en kryssnings. Den går från USA vidare till Mexico, efter det går båten vidare till Honduras. Om just Honduras vet jag knappt något så det ska bli kul. Sen efter Honduras så åker vi vidare till Jamaica! Så jävla häftigt!! Jag har jätte höga förväntningar på Jamaica och jag hoppas att det är lika intressant som jag förväntar mig. Det återstår att se. Vi kommer tillbaks ifrån kryssningen den 18:e och samma dag flyger vi också tillbaks till Sverige. Men fatta?! 16 dagar borta ifrån Sverige, det ska bli fruktansvärt skön och jag har nog inte sett fram emot något så mycket som nu. När jag skulle åka till Thailand va det nog ungefär samma.

Det har inte hänt några större saker annars. Bara smått och det är inga tråkigheter, vilket är skönt det.
Jag är lite besviken på mig själv för att jag inte har skrivit när det inte har varit allt för mycket att göra men så blir det ibland.
Förresten, en liten sak som jag fortfarande inte blir klok på är att jag inte hittar något fast jobb. Extra, extra och åter extra. Det är inte det jag vill ha utan jag vill ha något där jag får stanna kvar. Men det kommer nog, hoppas jag i alla fall.
Jag har sökt tjänster både här och där och en dag kommer någon med all säkerhet nappa.
Mamma säger att oftast kommer allt på en gång, svarar en så svarar fler. Jag hoppas verkligen det!

Men nu ska jag vika klart min tvätt och sen så ska jag lägga mig.
Min tv box har lagt av helt och hållet idag, känns mindre kul. Som tur är kommer min kontaktperson hit på fika imorgon förmiddag så då kan hon hjälpa mig att ringa till Tele2 och be dom skicka en ny box och ett nytt kort vilket jag också tror behövs.
Sen så måste jag ringa till apoteket också och prata med dom angående min medicin så den blir skickad till Noltorp istället.
Pass är någonting som jag också måste göra imorgon, så det står på 'Att göra-listan' imorgon.

En sak som är säker är att jag tänker skriva ett inlägg imorgon som handlar om vänner.
Läs imorgon.

Sov så gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: emelie

ååå gummman vad glad jag blir för din skull :) För det 1a Att LGH ÄR DIN NU :) GRATTIS GRATTIS ÅTER GRATTIS Tänk att det redan gått ett år sen du flyttade in där, jag minns det som ja 8 månader kanske eller nått :P Men där ser man...

*Sen till resan du ska göra!! Shiiit vad avundsjuk jag blir du kan inte ana... Ojojoj vilken härlig semester och det är du verkligen värd!!! Du har klarat så mkt sen du blev drogfri :) Och jag hoppas jag kan gå i dina fotspår och också klara det här nu, för det vill jag VERKLIGEN!!! Saknar dig och tänker på dig ofta ska du veta!!!



*Puss och kram och mkt kärlek till dig :)

2011-10-10 @ 11:44:28
URL: http://lifeofemandhertrashdolls
Postat av: Tele2

Hej Alex,



Det var ytterst tråkigt att läsa att din box lagt av helt. Vi hoppas att du tillsammans med din kontaktperson fick hjälp med felsökning och om det behövdes att ett nytt kort/ny box är på väg till dig. Kontakta gärna mig om du har mer frågor eller behöver ytterligare hjälp med detta.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2011-10-12 @ 14:22:21
Postat av: Fattig

Grattis till lägenheten, sjukt viktigt med den tryggheten i livet

2011-10-23 @ 21:56:46
URL: http://omstarten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0