Ett värdigt liv!

Jag kan inte säga mer än att nu har jag verkligen startat om.
Idag lämnade jag äntligen in nyckeln!
Nu behöver jag inte gå och tänka på allt som har varit där, nu kan jag lämna allt som gör ont samt alla dåliga minnen och fortsätta vidare utanför bubblan.
Jag känner mig för första gången otroligt stolt över mig själv, på riktigt. Jag har aldrig känt att jag har varit det på riktigt utan jag har haft en del tvivel och det har alltid varit så att jag har haft en liten sak inuti mig som har gjort att jag har varit väldigt osäker och tveksam.
Men nu känner jag att jag har lämnat Stockslycke bakom mig för evigt, vilket känns så bra så det finns inte eftersom det va mycket spöken just över det.
Nu har jag en jättefin stor lägenhet på Noltorp. Och det va ju mitt prio ett, att hitta en 2:a någonstans på Noltorp eller Bolltorp. Jag lyckades ju och den är ju utformad efter mig och jag fortsätter ju att göra den så som jag vill ha den.
Sovrummet är ju ordnat med en tapet som jag själv valde och det blev ju jättefint. Och mitt vardagsrum är ju ett startat projekt, jag har ju fått upp fondväggen och nu är det bara de andra t väggarna som ska målas vilket jag hade tänkt att göra själv faktiskt när jag har bestämt mig för rätt färg.
Har haft tankarna på någon sorts vit färg, det finns ju rätt många olika vita och jag känner att jag vill ha det lite mer krämfärgat eller så. Annars har jag haft ljusgrå eller silvergrått. Det är fint.
Ja som sagt, det är svårt som fan men sen när man väl fått bestämt sig och målat så kommer det ett nytt projekt. Efter det så är allt klart och då kommer jag ännu mer älskat mitt hem.
Snart blir det ju till IKEA för att köpa in lite små saker som behövs.
Det är ju en gardinstång till vardagsrummet, tvättkorg, gardiner, dricksglas, ljus, en liten förvaringsgrej till toaletten då alla mina grejer inte får plats där inne.
Jag kan komma på många fler saker som ska köpas men jag kan ju skriva vad jag har fått köpt istället när jag har varit där istället.
Blir med all säkerhet så att jag får min Case manager att svänga in på Chili på vägen hem också. Jag bara älskar deras fina lampor och en massa annat också.
Jag älskar ju att baka och kan behöva skaffa in kakformer och sånt och dom har rätt häftiga sådana där.

Men nu resten av dagen så har jag lite smågrejer som ska göras.
Jag ska duscha mig ren och fin och sedan tar jag bussen bort till S-lycke för att hämta min cykel som jag ställde en bit ifrån huset jag bodde i. Sen trampar jag iväg till solariet och ligger där och gottar mig i nästan 30 minuter.
Efter det ska jag hem och städa fint här hemma och så ska jag hem till mamma en stund.
Så får vi se om Coffe kanske kommer hem till mig ikväll och kollar BB.
Får se om jag verkligen orkar det för jag kommer ju aldrig i säng i tid när han är här, jag försov mig idag men imorgon går det ju inte att göra det eftersom jag ska till Borås och måste med bussen som går 8:00 ifrån stationen.
Alltså måste jag sova direkt efter och jag HATAR att slänga ut folk, men vad ska man göra liksom?
Då är det nästan bättre när man är här hemma.

Men vi får se hur jag gör.
Kanske slänger in ett inlägg ikväll..


Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0