Blixt och dunder, magiska under.


Ännu en dag av äckligt, klibbigt och kvavt väder.
Det blir så obehagligt varmt överallt och det är inte skönt på något sätt. Man kan ju för tusan inte sola sig heller då det är moln överallt.
Igår va det ju världens åska här i och runt Alingsås, jag satt ute hos min kära vän och hennes sambo i deras hus på landet. Där ute åskade det något så fruktansvärt och strömmen gick nästan hela tiden. Det slog till och med ner i ett träd och en elledning samtidigt. Lät en massa hela tiden, överallt ifrån alla håll och kanter. Senare när jag kom hem till mig så hade det avtagit men så fort jag kommit i säng så började det igen. Och inte fan slutade den. Jag försökte somna en gång, en gång till och till sist efter ca 20 gånger så somnade jag, en stund. Vaknade till av en jävla smäll. Trodde att datorn hade gått pga åskan där men jag hade sovit en rätt lång stund så den hade stängt av sig själv som den gör 10-15 minuter efter att en film är klar eller att man bara har slutat röra vid den.
Satte på filmen som jag hade somnat till 20 minuter ifrån slutet, John blund kom bara 5 minuter senare och då fick jag äntligen ligga och snarka ordentligt.
Idag va jag så supertrött att jag inte hade hört någon av dom 3 tiderna jag hade ställt för väckning. Tur att morfar ringde och väckte mig ca 7:10.
Tog ett skutt ur sängen och rätt in i duschen, kunde ju inte gå på toaletten som man gör i vanliga fall för då kan jag ju inte lämna prov när jag kommer till beroendeenheten.
Hade ett bra samtal med min VOBS även idag och jag kanske till och med inte behöver att ha en vårdplanering ihop med min soc och Case Manager. Hoppas att det räcker med att bara göra en vårdplan nu med henne istället för alla andra. Gillar inte min soc så jag är glad om jag slipper henne så mycket som möjligt.
Fy va skönt det kommer att bli 1 Oktober för då är lägenheten min, bara min.

Nu ska jag strax gå och lägga mig och hoppas på att åskan inte kommer och håller mig vaken även idag. Månen försvann ifrån himelen för en stund sedan och det bådar ju inte gott direkt.
Nanny Diaries tog slut nu, alltså dags att ha pyjamasparty med mig själv.
Blir riktigt skönt då jag är fruktansvärt trött.
Imorgon står Göteborg på schemat, om inte planerna ändras vill säga. Ska även träffa min Case Manager. Känns lite segt ibland faktiskt. Hon är jättebra och allt sådant men nu har jag ingenting att prata om den här gången. Nästan allt har ju varit bra, endast en katastrofal kväll sedan jag träffade henne senast, ute i stugan i helgen.
Men det är ingenting jag tänker ta upp med henne, det är inte bra känner jag.

Sov gott alla, dröm sött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0