Järvsö


Har jobbat som fan dom sista två veckorna, känner att jag både har fått ont i ryggen och knäna.
Ska inte vara kvar så länge till dock för jag ska försöka komma in på bemanningsföretaget i Göteborg så jag får mitt truckkort, bättre betalt och en helt annan sorts arbete.

Men nu, nu är jag uppe i Järvsö, Lillbabs stad. Det är lika skönt varje sommar man kommer hit, kändes som att det va igår jag va här trots att det va 2007.
Vi åkte 6 ifrån Alingsås igår och kom fram hit runt 13, och jag måste säga att 7 timmar i en bil kan bli rätt så påfrestande ibland. Jag sov dom 2 första timmarna tills vi kom till Örebro där vi gjorde första stoppet och åt frukost på McDonlands.
Efter det gjorde vi bara ett stopp till lite utanför Alfta tror jag det va. Tydligen har mamma och dom stannat där i alla år och det har ju gått vidare i våran familj också att göra det.
Sen kom vi fram i alla fall till Järvsö och det ser likadant ut och det känns som att det va igår man va här, men det är förbannat fint.
Stugan vi har hyrt är grymt fin och jättestor. En okej hall, ett jättestort öppet kök med 2 matbord och så fanns det en öppen spis och grejer. Grym spis också som man har någon jävla kontroll liknande grej för att sätta på plattor och grejer. Innanför det va det ett allrum. Så hade vi även ett JÄTTESTORT badrum här nere. Helkaklat, 2 duschar och en bastu. Fin fina grejer.
I hallen fanns en spiraltrappa till övervåningen där det fanns 2 sovrum där det fanns 2 våningssängar där undervåningen va en dubbelsäng och över enkel.
Det ena va ett lite mindre rum där min mamma å Limpan sover i plus min morbror Tony och våra kusiner Oskar och Ida.
Jag sover i det andra med min mormor å morfar så jag har en alldeles egen dubbelsäng. För jävla gött måste jag säga.
Det finns även en liten toalett där uppe.
Men det mesta vi gjorde igår va att handla, åka runt lite och kollade läget. Vi visade min Ida, som är yngst av kusingerna, här utsikten ifrån berget där man kan se över hela stan och allting runt omkring. Hon har ju aldrig varit här uppe, och Oskar har ju inte varit här sedan han va ca 4 år eller något.
Sen gick vi och la oss tidigt som fan.

Idag har vi däremot gjort lite saker.
Vi åkte in till Ljusdal och kollade lite, det va ju knappt ingenting öppet eftersom det är Söndag och här uppe är det ju inte direkt stort, men vi åkte till Dollars i alla fall och handlade lite smått.
Så åkte vi runt lite mest.
Senare åkte jag och mamma, Limpan och mormor å morfar till mammas kusin Janne och hans familj.
Den yngsta grabben Melvin va inte ens året då jag va här sist och idag när jag såg honom så va han jättestor kille, 4 hela år och allt, riktig charmknutte måste jag säga.
Dom 3 andra Mie, Meja och Mirelle har också blivit jättestora. 
Han är ju 4:e barnet i familjen och tro det eller ej så är det ett till på väg. Jättestor kula hade Marlene fått, jätte fin va den och bebisen är beräknad att ploppa ut om 3 veckor.
Nu får nog Janne bygga ut lite för att han, Marlene och alla barnen ska få plats.
Efter det så har vi varit ute och gått några gånger.
Jag har haft en jävla flax på skraplotter förresten, köpte en skrap bingo igår och vann 30kr på den och bytte in den mot en ny lott idag och så vann jag även 30 på den, så bytte jag igen och samma sak fick jag på den. Så imorgon blir det att byta den emot en ny lott också så kan man ju alltid hoppas på att man vinner något lite större än 30kr.

Imorgon tror jag att vi ska åka till Bollnäs för att hälsa på mer släktingar och kolla lite affärer. Jag måste ha en till bikiniunderdel för man kan inte bara ha en. Och den måste ju passa till överdelarna jag har. Men jag har sett en lila och en likadan turkos på Lindex så jag tror nästan att det blir en av dom.

Men nu ska jag hoppa i säng och så skriver jag mer imorgon, nu ska jag faktiskt göra det också.


Förresten, man kan höra vargarna yla till vårat hus, vi bor ju precis bredvid Järvzoo där det finns några stycken som vi ska gå och kolla på nu någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0