Och då kom ålders nojan igång.

Om ca 30 minuter så är jag 24 år.
Det känns som att jag är så jävla sen med allting som alla mina gamla drogfria vänner har.
Bygger hus, stadiga förhållanden, fast anställning, barn och allt sånt där. Dom har Svensson-livet och jag traskar vidare i mitt liv och känner mig då så jävla fel.
Jag borde inte ha det så här.
Önskar att jag vore som alla andra som inte gick den vägen jag gick och hade allt det som dom har nu.
Och jag insåg när jag kom på att det endast va några dagar kvar tills min födelsedag att jag kommer alltid att vara efter med allt.
Så nu har jag panik över allt sånt och vill få gjort allt inom ett år men hur fan ska det gå till?
Då måste jag liksom hitta en rik snubbe som säger efter ca 1 vecka att vi borde bygga hus ihop och sedan att jag råkar bli med barn efter typ 1 månad.
Och så vill jag ju inte ha det heller.

Nu börjar jag snart gråta också för att jag har en jävla blåsa på tungan som har jobbat sig på mig i snart 1 vecka. Den kom när jag vaknade med tungan i mellan tänderna en dag och hade så fruktansvärt ont.
Då hade jag legat och bitit på tungan på samma ställe hela natten vilket ledde till den fruktansvärta blåsan som har blivit.
Den förstör mitt liv för tillfället.

Annars så idag va enda dagen jag kommer att åka till Borås i denna veckan.
Åker endast Måndagar nu. Förbannat skönt!!
Om ett tag blir det dock att jag byter till bara tisdagar för då ska jag även på en ny grupp i Återfallsprevention.
Jag gick ju i det två gånger uppe i Enköping men jag vet inte hur mycket egentligen som man tog åt sig då när man fortfarande va i ett missbruk.
Märker la när jag börjar med det denna gången ifall det endast känns som en enda upprepning och i så fall skulle jag säga det till kontaktperson på sub-teamet.

Min vårdplanering som jag hade förra Tisdagen gick förresten kanon! Alting va bra och jag fick skälla på min soc med både min case manager och Mariana som stöttade mig. Jag fick säga precis det jag tyckte och sedan va det bra. Då va det ute och Mariana sa att det är otroligt bra att jag kan bli arg och visa det.
Jag går oftast och håller det inom mig och spricker efter ett tag istället och det mår man fan inte bra på.

Jag har ju också fått lägenhet på Citronen som jag ville. Jag kan typ se hem till min mamma. Så det är inte många meter i mellan oss nu.

Men hörni. Nu fyller jag år så grattis till mig.
Och nu ska jag sova så jag blir väckt med marängtårtan som jag slängde ihop nu på kvällen. Mumma.

Sleep tight!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Grattis på dig finaste Alexandra! Och sluta jämföra dig med andra! Du kommer att hinna med det som är viktigt du också, bara att det tar lite längre tid. Och du har levt ett liv som har gett dig andra erfarenheter och lärt dig att uppskatta andra saker. Vem vet vilket som är bäst? Är det bättre att binda sig ung, bygga hus, skaffa några barn och inte veta något om världen? När du får barn kommer du att vara rustad på ett helt annat sätt än de utan dina erfarenheter. Du kommer att kunna finnas där och stötta, se saker som de flesta föräldrar inte ser. Du är ju på väg att bygga ett nytt drogfritt liv, så tag det lugnt, vännen. Du hinner med. Bara på ett annat sätt.

Stor kram från Enköping!

2011-02-15 @ 06:38:05
URL: http://saknadejonny.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0