Sol i mitt hjärta!

Idag har det varit rätt mycket sol faktiskt.
Vaknade halvsent i morse.
Kanske inte så konstigt eftersom jag i Fredags natt inte kunde somna för ens klockan va 6 på morgonen.

Fredagen va annars trevlig då jag umgicks en bra stund med Emsan, vi satt hemma hos mig och drack kaffe och så till en början, senare kom även Hampis och hans kompis.
Vi käkade lite och snackade en del.
Efter det kom Coffe och vi kikade på sena BB avsnittet och pratade lite historia i alla fall, vilket jag inte brukar vara mitt favorite ämne att prata om. Coffe älskar ju det dock då han är expert på det.
Sen gick han hem och jag gick och la mig men kunde jag somna? NEJ ! !
Jag satte på en film istället för att förhoppningsvis kunder somna till den.
I alla fall så fick jag endast sova en liten stund och sen va det upp igen rätt tidigt.
Jag skulle ju komma in till stan innan allt stängde då jag behövde gå till apoteket.
Men jag blev lite sur då inte min mag-medicin hade satts in på recept, fick lovat av personalen på Solhem att jag skulle få den men icke.
Det gjorde mig arg och jag fick beklaga mig till Coffe.
På tisdag ska jag skälla lite på dom och ge dom en till chans.
Utöver min tripp in till storken så blev det inget utöver det vanliga.
Coffe satt hemma med mig på kvällen och jag fick ett raseriutbrott över att den jävla hor Xboxen vägrar att ta mitt usb-minne utan att installera massa skit, sedan gjorde jag det på nytt och gjorde en update på allt men ändå så funkade inte skiten. Så fuck den vilket gör att jag får skaffa mig en router så jag får försöka att kirra det igenom datorn trådlöst.
Senare somnade jag samtidigt som jag och Coffe kollade å pratade lite smått.
Men det är inte konstigt med tanken på de 4 timmarnas sömn.
Det blev bra tidigt i sängen då.
Så imorse gick jag upp vid 10, käkade frukost och tog det vääldigt långsamt.
Gillar att ha en seg start på morgonen och inte stressa.
Min syster kom sen och hämtade nästan alla sina grejer, jag sa till henne att lämna tillbaks min extra nyckel till mamma då eftersom hon inte behöver den då hon inte har sina grejer kvar här.
Och det tog hon negativt och så sa jag någonting och det tog hon också negativt så hon blev hetsig som vanligt och när någo blir det emot mig på morgonen blir jag jävligt irriterad.
Hon kan vara en jävligt irriterande person ibland men det vet jag inte om hon själv fattar, hon är gärna sån som ger kritik men kan absolut inte ta någon utan att nästan gapa och skrika.
Om hon läser detta så kanske hon kan ta det åt sig och kanske kan försöka att ändra något på det då andra människor blir likadana emot henne till slut.
Sen skrev ju mamma att vi skulle åka till stugan och jag ville mer än gärna följa med så jag fick slänga mig in i duschen som kanske tog 3-5 minuter för ovanlighetens skull.
Men till min förvåning så va det vatten över halva golvet i badrummet när jag kom ur duschen så jag fick lägga mig på golvet och peta på golvbrunnen under badkaret och det va där stoppet va. Att inte det jävla helvetet kan rengöra sig själv..
Kasta på mig klädera och springa ut ungefär.
Hann och slänga i mig en liten kopp kaffe.
Solade lite i stugan, grillade lite och umgicks lite med min morbror framför allt med min ena kusin va ju med också.
Morbror fick prova mammas peruk och det såg djävulskt roligt ut, när mamma hade av sig sin och höll den i handen så va dom lite lika också när båda två inte har något hår på huvudet.
Men min mamma ser grymt bra ut vare sig hon har hår eller inte, och snart växer det ju ut igen.

Har pillat lite med min cykel och kommit på att jag måste skruva av bakre stänkskärm och pilla med den efter det.
Sen gick jag upp till mig med en pinne jag hittat ute och där fick jag leka rörmokare igen.
Av med sidan på badkaret och sen skruva av gallret till brunnen, det såg verkligen vidrigt ut.
Hämtade en tom glasslåda som jag tänkte att jag skulle lägga skiten i eftersom jag inte ville att det skulle droppa på golvet när man lyfte över det till toaletten.
Så ner med pinnen och göra om allt, lyfta upp allt hår som såg ut som en grå massa och la det i burken vilket till råga på allt verkligen luktade skit!
Men jag fick bort allt och det va lite skit som låg i burken till slut.
Sen fick jag brottom iväg en stund.
När jag kom hem igen va det bara att ta fram en svamp att rengöra under en konstig plastgrej som satt i hålet så fick jag även rengöra den en aning, gallret fick också skrubbas av och sen körde jag dusch-strålen med högt tyck ner i allt så blev det kanon tillslut.
Jag har nu ett fint och rent avlopp.
Ska se till att rengöra det lite oftare så slipper jag all skit i framtiden.
Vill aldrig mer behöva göra det så grudligt rent igen utan ha det vackert hela tiden.
Undrar om hon som bodde här innan gjorde rent det innan hon flyttade, det är tveksamt...

Nu har jag kollat på BB-utröstningen och Ufo-Annie åkte ut, inte konstigt då hon va jävligt tråkig.
Igenom att bara vara tråkig så kommer man inte långt.
Hoppas Madde åker nästa vecka, knullapan..
Rodney är uppe i 3 nu.

Blir snart att hoppa i säng och kanske kolla på något i genren skräck. Läskigt värre.
Förresten så lyfte jag bort köksdörrn i Lördags så fick Coffe lyfta ner den i källaren när han kom hem till mig, det går inte att ha en toalettdörr samt en köksdörr som slår i varandra hela tiden. Mycket bättre blev det.

Men ha det bra allihopa!
Ska verkligen försöka att få något litet skrivet varje dag men det är svårt, sjukt svårt.

Tjohopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0