Livet är gjort av glas


Jag jämför livet med ett glas, på vissa ställen är det väldigt hårt medans det är väldigt skört på andra.
Botten av glaset går oftast inte sönder och ibland kan man få enbart sprickor i kanterna på glaset som kan vara lätta att laga och ibland inte.
Mitt eget glas har många sprickor, vissa ända ner till bottnen.
Men min bästa vän är limmet.
Det har alltid funnits där i form av människorna runt omkring mig, dom har limmat ihop mig gång på gång. Tänk om jag inte haft dom, då hade bara botten varit kvar.
Nu har jag ett nästan helt glas igen men med många limmade kanter och en del lim i botten, men det kommer att bli ett fint glas till slut.
Det kanske blir nästan som alla andras glas till slut som kanske är lite kantstött av alla motgångar som har hänt i livet.
Jag bygger och bygger och kommer att ha ett starkt glas!
Med fina mönster på, det vet jag att det kommer att ha för det är någonting som man kan lägga till efterhand ju.
Det ska bli fyllt med godis tillslut som är skapade av alla större roliga saker som man gör under tiden man blir starkare, resor och alla grymma moments som kommer att komma.
Kanske bilda en egen stor familj, kanske skaffa ett hus, läsa på högskolan och andra stora händelser.
Mitt eget vackra glas!!

Idag har jag en bra dag, min lillasyster har sovit hos mig sen i Tisdags.
Det är alltid kul trots att jag själv kan bli tokig på henne då hon. Lite lat kanske man kan säga och får lära sig att man kan göra saker för andra också ibland.
Antar att det kommer senare med ålder, jag kanske va lite sån när jag va i den åldern också.
Men det är i alla fall alltid kul att ha sällskap.
Man har ju haft sällskap en del på helgerna men inga som har sovit över, hade ju Jimpa här förståss som hade pyjamaskompis med mig.
Annars är det bara Moa.
Har ju sovit borta en stund själv också ibland.
Men tillbaks till min dag nu.
Jag och Moa gick upp vid 14 idag, ingen av oss förstod riktigt varför det kom sig att vi sov så jävla länge.
Så vi hoppade upp ur sängen och kollade på Cityakuten som börjar ungefär vid den tiden och käkade lite frukost, min vanliga är ju havregrynsgröt. I Love It!
Vi hoppade in och duschade och fixade iordning oss vilket tog ett tag.
Cityakuten slutade ju vid 15-tiden så vi tänkte att vi skulle bli klara till bussen som går 16:15 här ute men det va ju lättare sagt en gjort. Det blev att vi fick ta 16:50 bussen så vi va inne i stan vid 17-tiden.
Kändes jävligt sent.
Den första jag sprang på inne i stan va Marie, hon är ju jävligt trevlig men kan prata lite mycket ibland men det gick bra idag.
Sedan gick vi vidare.
Vi kollade Cubus lite grann och sådär, hämtade ut pengar och jag va förbi Cassels också och tittade på ett par nya pants som jag behöver.
Jag köpte ju nya i Lördags men ändå.
Sen gick vi emot Nolhaga för hon skulle möta upp sina flickvänner och jag tog bussen där ifrån, Monis ska ju vara på tjejkväll idag.
Efter att jag lämnat av lite saker hemma så skulle jag iväg till sparköp, och precis när jag såg affären så kom jag på att jag inte har köpt något snus. *Horfitta*
Fick traska in till stan igen, det kändes ju kul eftersom jag inte pallade att gå in till stan direkt.
Men det gick bra, gick förbi mitt ex tror jag. Va inte säker på om det va han men jag tror det. Såg det i sista sekund men va ju som sagt inte säker så jag sa inte hej.
Sen gick jag hem, gick förbi affären och fick köpt småsakerna som behövdes och sen så satte jag mig i soffan och satte på musiken igen.
Finns inget bättre än att bara sätta mig i soffan och lugna ner mig och bara höra.
Sen kom Coffe och vi har suttit och pratat och lite så, och nu väntar vi bara på att BB ska börja.

Min tatuering har ju nästan läkt klart, för fan va skönt det ska bli när den är färdigläkt eftersom då kan jag äntligen sola solarie igen. Nu får man sitta på morsans baksida i den riktiga solen.
Dock har jag inte varit där sen igår eftermiddag när jag kom hem ifrån IKEA.
Va ju där igår med min kontaktperson eftersom det saknades lite grejer i mitt nya hem.
Blev att jag hittade nästan allt.
Det fanns ju inga gardiner där, ett 10-tal typ som inte såg vidare bra ut alls så jag får kika in eco-hallen i Borås istället.
Jyst Rusta och Chilli hade ju tyvärr inget märkvärdig heller förutom en massa fula med en jävla massa mönster på, nej tack!
Ska försöka hitta mig ett par turkosa. Vill ha ett par som ska passa in till vardagsrummet när det är klart också.
Måste fortsätta att bestämma mig vilken färg jag ska välja mellan någon sorts grå eller vit kulör, den vita får inte vara för vit. Det finns ju en del att välja på menar jag.
Men i alla fall, jag fick handlat för 1200 kronor igår ungefär. Fick låna ca 140 kronor av mamma också, som jag fick godkänt av att jag fick låna lite mer men jag är glad att det inte blev mer faktiskt.

Imorgon blir det Gbg och jag ska träffa Nicke en stund och sedan Jimi kanske beroende på om jag pallar.
Sen blir det hem och chilla, jag älskar faktiskt att sova i min lägenhet och bara ta det lugnt.
Gillar inte att sova borta direkt utan jag tycker det är mer tryggt att sova hemma och vakna i sitt eget hem.
Ni som känner likadant förstår ju själva.

Skönt väder vi hade idag också, soligt och underbart. Dock blåsigt som fan vilket jag hatar.
Men nu ska jag fortsätta med min kväll framför tvn med Coffe grodish.

Ha en kanonhelg allihop!

underbara vår



Kommentarer
Postat av: cicci

Tjenixen ... Bra skrivet , livet som ett glas! Det fick en att börja tänka o mitt i läsandet slog det mig att min botten är en stor spricka det andra av mitt glas är full av små sprickor, de flesta mer eller mindre limmade men i botten när inte limmet ner! :) kramiz

2011-04-09 @ 11:30:31
URL: http://qdela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0