Jag och Hunden.

Idag har varit en lång dag känns det som.
Det började med att mamma ringde klockan 7:03 och väckte mig.
Jag va helt aptrött och missade då bussen.
Blev ett samtal till morfar och så fick han hämta oss.
Vi packade ihop våra grejer och så flyttade vi hem igen.

Jag och morfar körde hem Freddan & Gizmo till min lägenhet och sen åkte vi vidare till Borås.
Va där lite tidigare så jag läste tidningen en stund i bilen sen gick jag upp.
Lämnade prov, och hämtade mediciner för imorgon(torsdag), Fredag, Lördag och Söndag.
Fick en fri bonusdag denna veckan pga att hela avdelningen har stängt imorgon och dom tyckte inte att jag skulle behöva åka till AKM och hämta mina meds.
Tack gode gud för det.
Så imorgon är jag helt ledig och ska inte göra annat än att ligga i sängen.
Ska dock iväg en snabbis och ta en fika men annars blir det slappa.

Sen när jag kom hem i alla fall så la jag mig i sängen och läste lite VeckoRevyn tills älsklingen skulle in till stan på ett litet möte.
Jag och Gizmo låg och mös i soffan en stund och sedan va det dags för killen att duscha, vilket verkligen behövdes!
Han såg nästan ut som en ny hund efteråt och pälsen verkligen glänste och han luktade hur gott som helst istället för skog och lera.
Det va lite gnäll och pip en stund precis när jag fått in honom i duschen men han slutade snabbt när han sedan märkte att inte vattnet skulle äta upp honom.
Sen va det dags att torka sig lite.
Träna lite kommandon med hundgodis en stund.
Sen bar det av utåt.
Vi gick bort till Ica Supermarket borta på Noltorp och killen fick stå utanför i någon enstaka minut.
Det gick rätt så bra. Hörde lite gnäll precis när jag lämnade honom men sen blev det bra.
Sen fortsatte vi ut till fågeltornet för lite picknick.
Jag hade köpt en kexchoklad, brödbullar med russin i och en 7UP.
Vi satt där ute och fikade lite.
Gizmo fick lite brödbulle vilket han uppskattade väldigt mycket.
Han låg också och spanade på alla gäss som låg i vattnet och va högljudda.
Det är nog väldigt intressant och spännande med alla djur som låter och annat runt omkring när man är en liten valp.
Hade gärna velat vara en valp för en dag om man har en bra ägare då vill säga.

När vi gick ifrån fågeltornet så träffade vi på en skolklass ifrån Noltorpskolan där min lillebror går.
Det  kom först fram 3 tjejer och frågade om dom fick hälsa, dock blev jag lite osäker först men gav sedan med mig.
Gizmo blev lite rädd först och gömde sig hos mig men lät flickorna ändå klappa lite lätt på honom tills han sedan nosade och slickade lite på deras händer.
Efter att tjejerna kommit fram kom nästan hela klassen fram och skulle hälsa men då drog vi oss undan.
Hade lite tur att fröken ropade på dom.
Sen gick vi i alla fall vidare.
Vi följde Hälsans Stig fram till Klämma och där svängde vi upp och gick igenom Nolhaga.
När vi skulle gå förbi stället där man får gå in och klappa djuren fick jag syn på 3 jättesöta grisar igenom staketet som jag va tvungen att gå fram och hälsa på.
Igenom en springa i trästaketet nosade Gizmo och en gris på varandra.
Jättesött, men när Gizmo slickade lite på grisens nos så grymtade grisen lite och fjanten blev jätte rädd och flög in bakom benen på mig.
En liten mespropp som blir rädd för det mesta faktiskt.

Sen gick vi hemåt.
Tog vägen igenom stan och hämtade lite pengar och så inföskaffade jag en ordentlig klotång.
Så det blev klo klippning när vi kom hem.
Det va lite krångligt till en början men jag va bestämd och till slut så gav han upp sitt kämpande om att komma där ifrån.
Och resultatet blev perfekt.
Inga vassa långa klor utan jag klippte ner dom så långt som gick utan att klippa i pulpan.
Otroligt skönt med en hund som har vita klor.
Min första hund Spike hade 2 vita klor och resten svarta vilket gjorde det djävulusiskt svårt att klippa ibland.
Använde en fotfil för att ta ner hans klor för det mesta. Då behövde man inte vara rädd för att skada honom i alla fall.

Efter det har vi inte gjort mycket alls.
Tagit det lugnt.
Varit och handlat på Maxi, det blev ostkaka. Ett par rosa fejk Uggs och pizza baguetter med Salami på. I Love!
Käkat ostkaka.
Jag har kräkts.
Vi har tittat på tv.
Jag har ätit käk.
Sen har det bara varit promenad och slappa.
Skönt med sådana här dagar ibland faktiskt.
Jag är sjuk också och orkar inte för mycket så jag va helt slut efter vårat lilla äventyr ute i staden idag.
Antar att det va därför jag kräktes.

Och nu i alla fall ska vi äntligen gå och lägga oss.

Sov gott alla människor!

Gizmo

Våran ståtliga vovve sitter och gassar i solen, en vacker kille denna där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0